Dey Macha

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, April 30, 2009

PAS UMNO: Apa punya turrrr...

PAS Permatang Pauh nie pon boleh di kira 2x5 ja dengan UMNO


oleh anak Kedah


awat jadi lagu nie... PAS nie rasa dah kuat sangat dah kaa sampai dah lupa macamana depa boleh naik sampai ketahap tertinggi macamnie... dah laa Pemuda PAS PENANTI tengah dok 'BONGKAK NAK PULAU' pastu pada malam penamaan calon PKR sekoq pon PIMPINAN PAS TAK NAMPAK... pie mana habih hangpa nie... awat dah MERAK KEMBANG EKOQ SEMUA KAA... dah pijak tak rapat bumi dah kot sampai dok rasa hangpa nie semuanya HEBAT dah sampai KAWAN SENDIRI pon hangpa dah nak tendang kaih pie ketepi...

mai nak habaq kat hangpa kerana perangai PELAQ macam nie laa KEDAH masa PRU 1999 menang sampai tak mau2 tapi mai PRU 2004 habis lincin hangpa kena ratah... sampai tinggai terkulat-kulat sekoq PARLIMEN PENDANG yg dimenangai yg lain BUNGKUIH MAK ENON...

bukan apa puncanya sebab sembang dah tak pijak bumi la puncanya... kerja tak buat tapi syok dgn slogan PAS TAWAN KEDAH..tapi last pakat jadi tak ketahuan semua... tak caya cuba hangpa tanya sapa yg ada kat rumah ust Azizan di markaz Sg Limau pada malam keputusan 2004 tuuu... habih semua kelu tak terkata...tuhan kalih on the spot... habih punggah perancangan yg telah dilakukan... pastu sampai berbulan2 kena 'kebah' sehinggakan ceramah pon dah tak mampu nak buat sebab orang tak dak....

Kini bila menang dan dapat kebenaran memerintah dengan kuasa rakyat hangpa dah buat perangai balik... sembang sampai lupa kiri kanan... tengok kawan pon dah jadi lawan... awat hangpa jadi kelaku macam nie tak kira la yg kat kawasan ataupon kat pimpinan atas sana... awat susah sangat ka hangpa bagi kata sepakat dan nak hantaq pie sorang untuk dok dalam majlis tu...tak kira la sapa pon tapi biaq la yg ada nama... PRESIDEN ka TIMB. PRESIDEN ka NAIB PRESIDEN ka atau pon AHLI JAWATAN KUASA kat bawah tuuu... pakatan apa macam nie, rakyat hangpa suruh berpakat tapi PIMPINAN buat kelaku bagi lubang suruh lawan tembak...

masa ceramah bukan main hangpa cakap yg MUSUH KITA ADALAH BN/UMNO... tapi hangpa semua buat kelaku bagi peluang LAWAN tembak... jika macam nie punya kelaku hangpa nie semua macam sial jaa.... baik joint tablig lagi baguih...

rakyat bukan main nak kalahkan BN last PIMPINAN dok kalut kutip temucut kat kaki seluaq....apa punya turrrr la hangpa nie...

last PAS nie pon boleh di kira 2x5 ja dengan UMNO gila jawatan.....

kedahlanie

2 ulasan:

  1. Memang tak patut la lagu tu. Pakat la elok-elok, tok sah dok berebut. Kot-kot nanti yang dok dalam rengkong pun terpancut keluaq kot!!! Apa tak dapat langsung, masa tu nanti ayaq mata darah pun tak beguna daah...Cuba-cuba la pakat pikiaq.

    BalasPadam
  2. lepas pakatan menang bbrp negeri.. aku dah stop layan cerita politik, blog2 pon dah tak layan sgt..sbb aku ni mmg seasonal ja.. time dekat pilihanraya mmg syok la layan..mcm2 kempen..mcm2 ada..astro pon kalah.. dah lepas pilihanraya... sudahla.. sapa menang atau kalah tu nasib la...pilihan org ramai.. sambung la balik buat reja mana yg tak sudah lg.. Dalam pada dok tak berapa nak layan ni pon..aku dok tgk ... awat la org PAS ni (yg ada kuasa dan jawatan) mcm kelam kabut..mcm dok berebut jawatan.. hanpa ni nak jadi geng cap Keris tu ka? depa tu mmg la pakai keris.. abih semua org depa tikam..geng sendiri pon depa tikam.. tapi hanpa yg pakai kepiah, serban dgn janggut lg.. takkan nak ikut mcm tu? Arwah mak aku dulu mmg sapot pas sampai ujung umoq dia.. dia takdan merasa hidup di bawah pimpinan PAS Kedah... tp itu semua dah ditentukan Allah... Harap-harap Allah boleh bagi org2 yg berkepiah serban yg dok kalut dlm politik sedaq la skit.. kekuasaan hanpa kerana izin Allah ..bukan kerana hanpa kuat.. kerana Allah yg bg menang.. jadi la ni toksah la dok pi cerita nak kawan ngan geng Keris tu.. apatah lagi nak pi ajak sama-sama memerintah..last2 hanpa gak kena tikam... time tu abih la. aku pon pulun sorak kata.. padan la ngan muka hanpa tu..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive