Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, April 30, 2009

umno pas: PENANTI,APA PROJEK GENG?



STRATEGI ATAU MUSLIHAT APAKAH PEMUDA PAS PULAU PINANG TETAP NAK BERENTAP DI PENANTI? APA PROJEK GENG? DALAM PADA UMNO BN TERKIAL-KIAL SAMADA NAK BERTANDING ATAU TIDAK,PAKATAN RAKYAT NAK BERLAWAN SESAMA-SENDIRI.

AKU RASA NI CUMA GIMIK POLITIK,TAK LEBIH DARI ITU.TAKKANLAH PAS NAK LAWAN PKR PULAK.TAK MASUK AKAL LANGSUNG.KETIKA UMNO BN YANG KIAN NAZAK,ADALAH MUSTAHIL PAS DAN PKR NAK BIAQ UMNO BN BANGKIT SEMULA DENGAN SEBARANG PERTENGKARAN ANTARA PAKATAN.

JIKA PAS MASUK JUGA NAK LAWAN DENGAN PKR MAKNANYA ITU PERLAWANAN PERSAHABATAN SAJA.ITUPUN AKU RASA AKAN TEJADI JIKA UMNO BN TAK MASUK GELANGGANG,MAKA DAPATLAH PAKATAN BERLAWAN SESAMA SENDIRI SEBAGAI LATIHAN UNTUK MENGUJI JENTERA MASING-MASING SEBELUM MENGHADAPAI PRU KE 13 NANTI.



Apa Tujuan Pemuda PAS Pulau Pinang?

Apa dah jadi dengan Pemuda PAS Pulau Pinang dan Bahagian Permatang Pauh yang mahu meletakkan juga calon mereka pada PRK DUN Penanti? Ketuanya, Mohd Hafiz Mohd Nordin berkata satu perbincangan dengan presiden parti berhubung hal itu akan diadakan dalam tempoh terdekat ini.

Mereka juga dikatakan akan memulau PRK ini. Ketua PAS Permatang Pauh, Omar Hassan memberitahu, parti tersebut mahu bertanding di kerusi tersebut kerana pengundi di bahagian itu sudah tiada keyakinan terhadap PKR.

Nampaknya mereka ini sudah jelas melanggari semangat setiakawan dalam PR. Kenyataan sebegini telah masuk siri yang ke-2 kalinya. Situasi sebegini tidak patut ditonjolkan disaat PR menghadapi serangan yang semakin sengit daripada UMNO/BN. Mengapa sekarang, bilamana PR terutama PKR bersiap sedia untuk bertempur dalam PRK ini, soal tiada keyakinan kepada PKR muncul?

Majoriti rakyat tetap tidak berganjak dan masih mempercayai PR yang diketuai Ketua Umum DSAI. Tidak timbul soal tiada keyakinan. Betapa kecewanya rakyat sekiranya situasi ini benar2 berlaku. Yang untung adalah UMNO/BN.

Datuk Mustafa Ali (Pengarah Pilihan Raya PAS pusat) pula menegaskan bahawa PAS tidak akan meletakkan calon mereka. Apa yang berlaku di Pulau Pinang adalah masaalah dalaman parti.

Sekiranya benar ini berpunca daripada masaalah dalaman parti, ianya perlu diselesaikan dalam parti, jangan timbulkan suasana yang akan menampakkan kekerohan dalam PR. Lainlah sekiranya ada pihak yang memang mahukan suasana sedemikian berlaku.......


anakcucunabiadam>

5 ulasan:

  1. BIAQPILA DEPA NAK TRY DENGAK KATA PRM PUN NAK TRY
    BETOI KA

    BalasPadam
  2. awat lagu ni.....kata nak pi perang dng kerajaan kapiq,la ni...sesama sendiri nak gomol ka!!!

    BalasPadam
  3. Abdul Hamid Kelana30/4/09 12:08 PTG

    ARTIKEL NIE AKU COPY DARI BLOG KEDAIKOPITEPIMASJID...CUBA KITA RENUNG2KAN KATA2 PENULIS DIBAWAH....

    PENANTI - Calon Rakyat atau Calon Parti??

    Assalamualaikum.
    Apa yang aku utarakan disini hanyalah pandangan peribadi dan tidak melibatkan mana-mana pihak. Aku menghormati mana-mana pandangan dan sedia menerima teguran jika apa yang diulaskan aku salah dan sedia memohon maaf sekiranya mengguris hati mana-mana pihak.

    Tentang perlantinan saudara Dr. Mansur sebagai calon N12 DUN Penanti. Kalau itulah konsensus keputusan pimpinan PR dekat Penanti, adakah diterima rakyat??

    Apa yang perlu dipersoalkan ketika ini, pemimpin pilihan parti atau pemimpin pilihan rakyat??yang mana lebih utama??

    Adakah pilihan pucuk pimpinan PKR mencerminkan pilihan rakyat di Penanti....alahai sedihnya seolah-olah rakyat perlu terima saja bulat-bulat apa keputusan yang dibuat pimpinan parti. Apa nie??

    Berapa kali dah calon-calon yang tidak dikenali rakyat, calon bidan terjun/calon part time ditampilkan.. (yang kenal pun dikalangan parti tue sendiri...).

    Mana mereka sebelum nie...adakah hanya tampilkan diri semasa menjadi calon/wakil rakyat sahaja dan hilang selepas tempoh wakil rakyat expired!!

    Adakah calon ini yang terbaik dalam PKR, tiada lagikah calon yang lebih berwibawa dalam PKR atau PR?? Ingat kami mengundi bukan atas nama PKR!! tapi atas semangat keadilan dan perjuangan dalam Pakatan Rakyat dan kami mahukan calon yang benar-banar berwibawa dan tahu mengemudi aspirasi rakyat!!!

    Calon yang tahu membawa rakyat untuk berfikir. Calon yang menguasai ilmu kejuruteraan rakyat. Calon yang benar-benar tahu permasalahan rakyat bukannnya calon yang buat kerja dalam ruang lingkup parti saja!!

    kepada pengundi di Penanti, bukakan fikiran anda...kita tidak mahu hanya dua tiga orang membuat keputusan atas diri dan masa depan kita disini. Kita Rakyat yang sebenarnya ‘penentu’ siapa pemimpin kita...

    Aku tidak mahu apa yang terjadi kepada saudara Fairuz berulang lagi. Begitu juga apa yang yang dilakukan oleh Osman Jailu dan Jamaluddin Mat Radzi diPerak berlaku lagi. Bukankah mereka semua ini adalah pilihan pucuk pimpinan parti??Adakah rakyat sendiri yang mengangkat mereka sebagai calon dan seterusnya mewakili rakyat??Serahkanlah kuasa memilih calon/wakil rakyat kepada rakyat semula. Aku mahu pucuk pimpinan khususnya PKR memberi ruang kepada rakyat di Penanti membuat keputusan seterusnya memilih calon yang selayaknya!!!Insya'Allah pilihan Rakyat mesti tidak akan mengecewakan.

    Aku syorkan supaya aktivis parti dalam PR turun padan buat survey dan tanya Rakyat siapa pemimpin yang hendak diangkat mereka!!! Adakah sudah tidak cukup masa pimpinan PKR turun padang, tanya sendiri dengan rakyat siapa calon wakil rakyat pilihan mereka!!


    Keputusan Rakyat perlu diutamakan sebelum penamaan calon 23 Mei ini!!! Ingat kita semua dikurniakan akal untuk berfikir dan bertindak.

    sekian, wassalam.

    Shikarishyna
    N12

    BalasPadam
  4. guar perahu domei30/4/09 12:12 PTG

    laaa....hgpa nie semua dok gadoh pasai apa. Undilah sapa2 pun calon dalam PR walaupun calon tue sebatang tongkoi.

    Ala...janganlah pikir lebih2. apa yg hgpa dok bising...suara hgpa depa x dengaq pun. yang penting hari mengundi, pi pangkah saja...

    Ingat kita kena jadi macam penyokong umno dulu...letak sapa pun depa undi hatta tongkoi kayu sekalipun...

    Tradisi umno tue baik untuk penyokong PR. otak letak dekat lutut dulu, yang penting ikut apa saja cakap pemimpin. tak payah banyak soal....adiossss...

    BalasPadam
  5. guar perahu domei30/4/09 12:16 PTG

    kpd abdul hamid kelana....

    pasal hg la perpecahan dalam PR jadi...
    buat apa nak boikot/berpecah...musuh kita skrg nie UMNO!!!

    kalau hg nak boikot ajak aku sekali....kuikuikui
    aku sokong boikot calon N12!!

    Dr mansur??sapa nie...aku x pernah nampak pun...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive