Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 20, 2009

SAMBUTAN HANGAT CERAMAH ANWAR DI PAHANG

Program Ceramah Perdana Anwar Mendapat Sambutan Luar Biasa Biarpun Hujan Turun

Cucu sempat hadir dalam ceramah Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di pejabat baru Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang baru-baru ini (18 April). Ternyata sambutan rakyat yang melapangkan masa untuk mendengar ceramah perdana Anwar pada malam itu sungguh mengejutkan. Biarpun hujan turun agak lebat sekitar setengah jam ketika ADUN Teras dari DAP, Chong Siew Onn menyampaikan ucapan namun orang ramai tidak berganjak malah terus hadir tanpa ada sebarang masalah.

Pengacara pada malam itu ialah Ketua Penerangan PKR Pahang iaitu Tuan Hj.Abbas Awang yang juga merupakan Ketua Bahagian Bera. Dalam ucapan awalnya, beliau mengucapkan syabas dan tahniah kepada orang ramai yang tidak berganjak biarpun hujan turun dengan lebatnya. Malah katanya, hujan itu adalah hujan rahmat bagi merestui suara rakyat yang sudah lama inginkan perubahan. Dalam ceramahnya, YB Chong banyak memperkatakan tentang semangat kerjasama dan perpaduan yang erat dan sedia terjalin dalam Pakatan Rakyat akan terus dipertahankan oleh Parti DAP.

Turut berucap selepas itu ialah Ahli Parlimen Indera Mahkota iaitu YB Azan Ismail. Beliau lebih banyak menyentuh persoalan tentang akauntabiliti dan ketelusan dalam pemerintahan yang baginya agak kritikal pada masa ini. Sambil menyebut beberapa kes yang jelas merupakan penyelewengan dan korupsi, beliau juga mengucapkan terima kasih dan syabas kepada orang ramai yang hadir pada malam itu.

Selepas YB Azan, ceramah telah diambil pula oleh ADUN Beserah dari PAS iaitu Tuan Syed Mohammad Tuan Lonik. Beliau banyak mengulas tentang tanggungjawab seorang pemimpin dari sudut pandangan agama Islam. Betapa besarnya amanah yang bakal dipikul bila ditanya oleh Allah SWT diakhirat kelak. Sambil mempertikaikan keputusan kes Altantunya antara yang paling melucukan di dunia, beliau berkata "Mahkamah jadi carca merba bila membuat keputusan gantung sampai mati terhadap Sirul dan Azilah, sedangkan pihak polis tidak menyiasat apakah punca mereka membunuh wanita Monggolia itu sebenarya"."Sesuatu yang aneh bila yang dituduh membunuh tanpa arahan sesiapa, sedangkan mereka adalah UTK yang hanya akan mengikut arahan ketuanya, siapakah ketuanya yang mengarahkan pembunuhan itu" tambah beliau lagi. Beliau turut menyatakan komitmen parti PAS terhadap Pakatan Rakyat semakin utuh sekarang ini, dan turut mengucapkan ribuan terima kasih kepada seluruh penyokong yang telah mengundinya dalam pilihanraya umum yang lalu.

cucumatkilau.blogspot.com


>description:pas,keadilan,umno,dsai,anwar,nizar,nik

aziz,najib,zambry,ismail,umno,bn,pas,pkr,dap,bukit

selambau,bukit gantang,batang ai,pilihanraya kecil dun

penanti,parlimen,sg.petani,kedah,perak,sarawak,polis,fru,altantuy

a,elizabeth wong,umno,umno,umno
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive