Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Jun 17, 2009

Anwar : “Speaker Tolak Permohonan Saya”



Speaker Parlimen, seperti yang dijangka hari ini menolak rayuan kertua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim utnutk menarik balik penggantungan 2 hari terhadap Nizar Jamaludin dan 6 wakil rakyat.

Mereka diusuir daripada parlimen semalam setalah mendesak supaya Dewan Undangan Negeri Perak dibubarkan sebagai jalan keluar mengatasi kemelut politik dinegeri itu.

Selain Nizar, turut dilarang menghadiri parlimen ialah N. Gobalakrishnan (PKR-Padang Serai), Nga Kor Ming (DAP-Pantai Remis), Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas), Dr Hatta Ramli (Pas-Kuala Krai), Dr Dzulkefly Ahmad (Pas-Kuala Selangor) dan Mahfuz Omar (Pas-Pokok Sena).

Anwar telah mendesak Pandikar Amin Mulia untuk menarik balik hukuman itu kerana tujuh ahli parlimen berkenaan hanya menyuarakan isu mengenai krisis politik di negeri asal mereka.

“Saya mohon beliau menimbangkan keputusan menggantung Datuk Seri Nizar di parlimen dan membenarkan mereka mengikuti sidang hari ini dan beliau menolak pernohonan saya atas alasan yang beliau berikan semalam.” Kata Anwar

Pandikar bagaimanapun menolak rayuan Anwar atas alasan krisis di Perak “tidak relevan kepada Parlimen”.

Pemimpin- pemimpin Pakatan Rakyat bagaimanapun mempertahankan tindakan Nizar dan rakan- rakannya membawa isu Perak ke parlimen, antaranya Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

“Saya faham kekecewaan Datuk Seri Nizar dengan apa yang terjadi di Perak yang merupakan satu isu yang besar. Saya rasa dia mahu semua ahli parlimen sedar akan isu itu dan beliau mahu menunaikan janjinya mempertahankan perlembagaan negeri itu berhubung apa yang berlaku di DUN Perak.” Ujar Khalid


SK

Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
>description:nizar,zambry,anwar,najib,umno,umno,umno,umno
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive