Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Jun 19, 2009

PAS tawar jadi alternatif kepada Umno



BUKIT MERTAJAM, 18 Jun: PAS menawarkan diri untuk menjadi alternatif kepada Umno kerana jelas terbukti Barisan Nasional (BN) yang diterajui Umno gagal memberikan keadilan kepada semua rakyat di negara ini.


Bahkan, Umno gagal untuk memberikan keadilan kepada Islam yang menjadi agama rasmi di negara ini dengan pelbagai isu yang boleh dikira bertentangan dengan Islam.

Demikian kata Timbalan Ketua Pemuda PAS, Azman Shapawi Abdul Rani dalam forum yang turut disertai oleh Pengerusi Biro Agama Pemuda Umno Malaysia, Afandi Yusof dan bekas Mufti negeri Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin.

Forum perdana bertajuk 'Politik Agenda Perubahan' telah diadakan di Institut Al Qayyim, Mengkuang, Bukit Mertajam baru-baru ini dan telah dipengerusikan oleh Ustaz Rasyid Idris.

Forum itu menampil imej berbeza dari imej biasa masing-masing. Asri dengan baju Melayu bersamping lengkap, Azman dengan baju biasanya namun wakil Umno, Afandi, datang dengan jubahnya.

"Dasar yang tidak condong kepada Islam seperti ISA yang menzalimi rakyat, ketidakadilan yang berlaku dalam pemberian peruntukan kepada ahli Parlimen BN dan pembangkang mesti dihentikan," kata Azman.

"Kegagalan pemerintahan BN dan Umno untuk memberi keadilan kepada seluruh rakyat termasuk yang diperintah oleh negeri-negeri yang diterajui oleh Pakatan Rakyat, maka PAS menawarkan diri untuk menjadi alternatif sebagai pemerintah dalam negara bersama-sama rakan dalam Pakatan Rakyat menggantikan BN dan Umno yang sudah tidak berdaya lagi," tegas Azman.


Menurut Azman lagi, menegakkan sebuah kerajaan yang menurut syariat Allah adalah satu tuntutan dan menjadi aspirasi kepada PAS.


"Kita hairan kenapa dalam tempoh 50 tahun pemerintahan BN dan Umno di negara ini jumlah anak tidak sah taraf sudah mencecah lebih daripada 250 ribu orang sehingga kini," katanya lagi.
caption


Siasahdaily


Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. KERAJAAN PERPADUAN WADAH UTAMA MENYATU-PADUKAN MELAYU/ISLAM

    Berita dari blog Cina Islam : Cuma 10 wakil PAS tandatangan tolak 'kerajaan perpaduan'.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Dalam 10 orang wakil PAS itu sebenar nya separuh daripada nya berjiwa PKR.

    Mereka tahu bahawa PKR akan musnah jika 'Kerajaan Perpaduan' benar2 dapat diujudkan. Begitu juga dengan DAP. DAP akan kembali lemah seperti dahulu.

    Jika DAP lemah, dengan sendirinya kaum cina dan india terpaksa mengikut menyokong 'Kerajaan Perpaduan yang berteraskan politik melayu/Islam sepenuh nya.

    Orang melayu/Islam harus sedar, kuasa memerintah oleh melayu/Islam akan musnah jika berpecah dalam politik. Contohnya apa yang sedang berlaku sekarang.

    Kaum cina dan india sudah bersatu dalam DAP, kaum melayu/Islam berpecah dan sudah menampak kan kelemahannya dari segi kuasa memerintah.

    Suara kaum cina dan india semakin lantang untuk menghapuskan hak2 kaum melayu. Mereka juga sudah berani menuntut perkara2 yang akan merugikan kaum melayu/islam.

    Sedarlah sebelum terlambat.
    Pemimpin2 UMNO mungkin sudah sedar segala kesilapan nya dan sudah berubah.
    Mengapa kita tidak berani mencuba 'Kerajaan Perpaduan' ?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive