Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Jun 15, 2009

Perhimpunan Mega Prostes Akta ISA

1 Ogos : Perhimpunan Mega Prostes Akta ISA


Tanggal 1 Ogos bukan sahaja menyaksikan sambutan ulang tahun ke 49 perlaksanaan Akta Keselamatan Dalam Negeri ISA bahkan serentak tarikh itu satu perhimpunan besar memprotes akta zalim itu akan diadakan di ibu negara, Kuala Lumpur.
Perhimpunan mega ini, pada asalnya dijadualkan berlangsung sebaik sahaja demonstrasi membantah dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) 7 Mac lepas, selesai.

Demonstrasi membantah PPSMI yang dikepalai Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said, menarik kira-kira 8,000 penyokong dasar bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar dalam sistem pendidikan.

Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), yang disertai lebih 80 NGO dan parti pembangkang bertindak menangguhkan perhimpunan itu atas beberapa alasan antaranya berlangsungnya pilihanraya kecil serentak di tiga kawasan melibatkan Parlimen Bukit Gantang, Perak, DUN Bukit Selambau, Kedah dan DUN Batang Aii, Sarawak.

Datuk Seri Najib Razak, sejurus selepas mengangkat sumpah sebagai perdana menteri keenam, berikrar ingin menyemak kembali ISA yang terus-menerus menjadi bahan kritikan NGO dan pembangkang.

Bagaimanapun sehingga kini tiada langkah konkrit diumumkan.

TVA

Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma!!!
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive