Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Jun 19, 2009

UMNO otak putar alam

Manek Urai: Jangan kencing dan kelentong rakyat ler!!!

UBN khusus nyer UMNO Kelantan yang berkapitankan Tok Stopa Mamat akan dan sedang cuba untuk merampas Manek Urai daipada tangan PAS. Umpan mereka ‘mee segera’!!! ‘Mee Segera’ konon nyer akan dilambakkan di Manek Urai untuk mengodakan para pengundi di Manek Urai….. Selain itu, demer nak jadikan Manek Urai anak angkat ler…. dan macam-macam lagi ler…..

Pandai betoi otak putar alam demer ni…. Demer umpan Manek Urai dengan ‘mee segera’ dan bila Manek Urai termakan umpan tersebut…. dapat ler mereka pulak makan ‘daging unta’. Oooooo, boroi ler perut dan kembung ler tembolok mereka!!!! Oh…. kalor gitu ‘mee segera’ hanya untuk mengaburi mata ler, ya???? Aha…

Tau tak per
Ajer nyer benor
Jangan terpedaya
Just say… NO


Manek Urai kan ke pernah berada di bawah UBN Kelantan??? Kenapa dan mengapa pembangunan di sana macam itu juga…. tak der yang istimewa. Apa UBN buat masa Manek Urai di bawah mereka??? Pembangunan tak tara mana…… tapi wakil rakyat nyer pulak yang hidup penuh glamour dan bergaya…. Teman tak buat ceriter, tapi orang Kelantan sendiri yang bukak ceriter. Tak caya kalor, baca kat sini.

Oh…. rupa nyer UBN ni pandai buat projek pembangunan tipu rakyat. Buat projek, lepas tu stop dan terus terbengkalai…… Beriya-iya rasmi projek itu ini, lepas tu…. stop dan terus terbengkalai….. Ini nama nyer projek tipu rakyat ler….. Siapa yang kenyang perut akibat projek macam ni ekkk??? Isy…. buat-buat tanya pulak. You know…. I pun know and we all know. Takyah sebut nama ler!!! Melalui PROJECT TIPU RAKYAT ni….. ada orang yang kenyang… ada orang yang tercenggang dan ada orang dibanggangkan!!!!

Cer komer teka….. siapa yang kenyang??? Siapa yang tercenggang??? Siapa pun yang dibanggangkan???

Itu sebab, YB Siti Zailah Mohd Yusof kata…. udah-udah ler tu menipu rakyat. Kalor komer bebenor ikhlas nak membangunkan Manek Urai…. udah lama sepatut nyer Manek Urai maju membangun. Sebab apa??? Sebab, ia masuk dalam pentadbiran Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar). So…. mengapa pembangunan di Manek Urai… eilekkkk, dok tang tu tang tu jugak??? Sebab janji sekerat jalan dan janji yang tak dikota. Yang komer tau, mengorat…. bila dapat kahwin, pakai kejap…. lepas tu komer tinggal mangsa terkonting-konting begitu saja. Itu ler budaya komer. Sapa nak percaya lagi!!!! Kalor Manek Urai membiarkan diri nyer terpedaya dan diperguna semula oleh UBN, ajer nyer banggang ler!!! Usah jadi banggang tapi buat UBN jadi benggang!!! Ajor demer…. ajor….!!!

Oleh itu…. Tok Stopa Mamat, usah ler nak temberang rakyat Manek Urai dengan janji-janji manis mu. Kalor semut…. mu boleh ler kelentong tapi rakyat Manek Urai, mu jangan kencing ler. Demer udah cerdik dan udah ada akai. Mu bawak mee segera…. demer akan kata, alhamdulillah…. Tapi…… jika, mu mintak demer, undi mu[UBN], demer akan kata, sorry ler, poooorrraaahhhh!!!

perakexpress


Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive