Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Jun 13, 2009

UMNO PKR: ZAID YAKINI PERJUANGAN PKR

Zaid sertai PKR, bantu mantapkan PR (update )



“Saya yakin dengan perjuangan Keadilan. Ia adalah parti berbilang kaum, parti yang mahu membela rakyat Malaysia yang sememangnya memerlukan pembelaan dalam semua hal.”

Itulah faktor yang digariskan oleh Datuk Zaid Ibrahim sebagai pendorong untuk menjadi tokoh terbaru yang menganggotai Parti Keadilan Rakyat.

Kemasukan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu dalam PKR diumum pada sidang akhbar sempena Kongres Nasional Khas bagi meluluskan pindaan Perlembagaan parti untuk menjadikannya lebih demokratik, dinamis dan bebas dari rasuah politik.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kemasukan Zaid dalam PKR akan memberi satu anjakan kepada perjuangan parti itu kerana rekod Zaid sebagai pejuang hak asasi dan proses demokrasi.

“Paling penting ialah perjuangan beliau demi kebebasan badan kehakiman di negara kita,” kata Anwar. “Soal kebebasan badan kehakiman masih menjadi satu soal utama dalam perjuangan rakyat,” tambah Anwar.

Anwar berkata pucuk pimpinan parti berhasrat menjadikan Zaid anggota Majlis Pimpinan Pusat dan Biro Politik parti.

Zaid juga akan diberikan misi penting untuk mengukuhkan Pakatan Rakyat dengan memperkuatkan seketariat gagasan itu, tambah Anwar.

“Datuk Zaid mempunyai pendedahan dan hubungan yang cukup baik bersama dengan pimpinan PKR, PAS dan DAP. Ini kita akan memanfaatkan supaya Datuk Zaid membantu memperkemas , menguat dan memantapkan lagi hubungan dalam Pakatan Rakyat,” kata Anwar.

Anwar berkata pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat akan bermesyuarat minggu depan dan PKR bercadang untuk menawarkan pengalaman Datuk Zaid bagi memantapkan kerjasama dalam gagasan itu.

Zaid berkata beliau akan menyahut cabaran itu tertakluk kepada persetujuan pimpinan PAS dan DAP.

“Tetapi saya bersedia untuk membantu menjadikan Pakatan Rakyat menjadi sebuah alternatif yang rakyat boleh benar-benar menaruh harapan untuk menubuhkan sebuah kerajaan yang berkebolehan,” tambah Zaid.


Datuk Zaid adalah seorang peguam terkenal sebelum menganggotai UMNO pada tahun 2000.


Walaupun bekas ahli parlimen Kota Bahru ini diangkat menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri, namun Zaid sentiasa lantang menyuarakan isu-isu kepentingan awam.

Beliau meletakkan jawatan dalam Kabinet apabila BN menahan beberapa orang termasuk wartawan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri untuk menutup kritikan terhadap pemerintah.

UMNO seterusnya memecat Zaid Disember tahun lalu apabila beliau masih lantang bersuara atas isu-isu tertentu dan mengadakan pertemuan dengan pemimpin Pakatan Rakyat.

Zaid hari ini berkata beliau menganggotai PKR kerana ingin meneruskan perjuangannya dalam membela nasib rakyat yang terpinggir dan memastikan keadilan untuk semua tanpa batasan kaum.



TVA


Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
GAJI MINGGUAN RM2000-RM5000
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive