Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Jun 27, 2010

Dua dua tak boleh pakai

Salam semua...




Katak kampung rupanya

Mak Long hang tanya awat yang Khairy atau nama manjanya KJ tu hitam sangat. Pak Long tak la kata dia mai Malaya ngan kapai arang tapi Pak Long bagitau, kan ka dia baru tamat latihan askar wataniah? Sebulan berjemoq panaih, hitam la sikit. Lain la Berahim Ali tu, dia kan orang kampung dan dah memang alah bisa tegal biasa dah dengan panaih ni.



Sebut pasai panaih, Pak Long pun dah naik panaih. Panaih ngan malaon dua ekoq ni la. Baru baru ni depa dua bertengkaq riuh rendah macam kerang di ayak. Berahim suruh KJ letak jawatan pasai sokong MCA, KJ pulak kata Berahim tak dak hak nak arah dia pasai Berahim bukan ahli Apco.. oppss.. Umno. Dah tu KJ ejek Berahim ni jaguh kampung. Pak Long ingatkan dah habih dah, rupanya semangat juang dua ekoq malaon ni tinggi. Memang semangat Melayu jati, suka bergaduh. Hari ni Berahim pulak kata dia hepi gila digelar katak kampung... oppss... jaguh kampung.



Elok dah, hang kata aku, aku kata kat hang. Dua dua tak boleh pakai. Ada ka melayu untung tang mana mana selepaih hangpa bertengkaq tu? Ada ka Islam dianjak naik 2 kaki keatas selepaih hangpa cabar mencabar tu? Pemimpin jenih ni la yang buat rosak anak bangsa ni. Jenih hidup ataih kontroversi dan publisiti.



Maap, Pak Long dah panaih ni... nak ambik angin luaq sat.



Wassalam...

paklongonline


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive