Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Jun 28, 2010

Gadis Filipina lebih bergetah

Gadis Filipina pilihan Afrika

Oleh MOHD JAMILUL ANBIA MD DENIN dan SHANTY NUR SHAFFIZAN MOHD SHAFEE

2010/06/27

PETALING JAYA: Kebanyakan gadis warga Filipina berusia awal 20-an yang diseludup masuk tanpa dokumen oleh sindiket pelacuran didakwa menjadi pilihan utama golongan lelaki Afrika di negara ini berbanding wanita Asean lain berikutan dianggap lebih bergetah.

Helah sindiket itu terbongkar apabila polis berjaya menyelamatkan 10 gadis Filipina yang dijadikan hamba seks sekitar harga RM200 semalam.


Sepasukan polis dari Cawangan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Bukit Aman, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPK KL) dan IPK Selangor, Pasukan Unit Anti Trafficking in Persons (ATIP) dari Jabatan Imigresen dan Kastam Diraja Malaysia menyerbu kelab malam terkemuka di Bandar Sunway, di sini, kira-kira jam 1 pagi semalam.


Pasukan pihak berkuasa itu diketuai Superintendan Maszely Minhad.


Pusat hiburan terbabit dikesan turut menawarkan pelacur warga asing kepada pelanggannya.

Hasil pemeriksaan dilakukan, lapan gadis Filipina berusia antara 21 hingga 31 tahun yang dikurung berjaya diselamatkan.


Maszely berkata, polis menahan seorang lelaki warga Myanmar dan seorang wanita Filipina yang dipercayai ‘ibu ayam’ serta dalang sindiket berkenaan.


“Turut ditahan empat wanita warga Myanmar yang dipercayai pelacur. Semua mereka ditahan mengikut Akta Imigresen kerana salah guna permit.


“Susulan serbuan pertama itu, pihak berkuasa menyerbu sebuah rumah di Taman Wawasan Puchong dan berjaya menyelamatkan dua lagi gadis Filipina yang dikurung untuk tujuan pelacuran,” katanya, Seorang lagi ‘ibu ayam’ warga Filipina yang mengawal semua mangsa di rumah terbabit juga ditahan.


“Seorang lelaki tempatan yang bekerja sebagai pemandu teksi ditahan kerana bersubahat dalam kegiatan itu. Siasatan mendapati suspek sering menghantar gadis yang ditempah oleh pelanggan ke lokasi tertentu,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

hmetro



2 ulasan:

  1. Apa cerita? Copy HM? Gadis Filipina? Bongkarla Isu Khalid gagap dan Azmin. Takkan tak tahu kot?? Kalu tak tahu meh aku bagi hint sikit.hehehehe..

    Pelantikan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan PKR negeri ini menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menguatkan dakwaan wujudnya bibit-bibit rasa tidak senang pimpinan dan ahli akar umbi parti terhadap Menteri Besar Selangor berkenaan.

    Ia didakwa sebahagian rancangan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi ‘memantapkan’ parti itu di negeri ini dan keputusan Anwar dikatakan sesuatu yang ‘mesti disokong’ dan mesti diikut.

    BalasPadam
  2. Dey macha!!! hang suruh la utusan meloya bubuh cerita tu...depa kan suka benda2 fitnah tu...kahkahkah

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive