Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Jun 30, 2010

Pelakon Popular 'Winter Sonata' Bunuh Diri


Park Yong-ha (dok.Yonhap)


SEOUL: Pelakon dan penyanyi popular Korea Selatan ditemui mati hari ini, dipercayai membunuh diri, menurut polis dan laporan media.

Agensi berita Yonhap melaporkan Park Yong-ha, 33, menggantung diri di kediamannya di Seoul.

Seorang pegawai Seoul Metropolitan Police Agency memberitahu The Associated Press, Park ditemui tergantung dengan wayar pengecas bateri telefon bimbitnya.

Namun, polis masih menyiasat punca sebenar kematian beliau.

Park mula menampilkan diri pada akhir 1990-an dan pada 2002 membintangi drama bersiri "Winter Sonata" yang diikuti ramai penonton di Jepun dan Asia Tenggara.

Beliau mengadakan beberapa konsert di Jepun dan seorang daripada peminatnya ialah bekas Wanita Pertama, Akie Abe. - AP

sedakasejahtera
-------

Park Yong-ha Bunuh Diri, Serial 'Love Song' Terancam Batal

Seoul: Park Yong-ha, aktor asal Korea Utara ditemukan tewas di kediamannya. Sebelum bunuh diri, Park rencananya akan tampil di seri drama 'Love Song'.

Seperti dilansir Allkpop, Rabu (30/6/2010), 'Love Song' merupakan serial drama televisi yang diadaptasi dari film Cina 'Comrades: Almost a Love Story'. Di film tersebut, Park sepakat untuk menjadi bintang utamanya.

'Love Song' digarap oleh Oh Soo Yun yang sebelumnya sukses lewat 'Winter Sonata', serial yang juga dibintangi Park. Selain Park, serial tersebut juga akan dibintangi aktris Yoon Eun-Hye.

Rencananya, 'Love Song' dijadwalkan mulai syuting pada Agustus ini. Namun, sepertinya rencana tersebut akan gagal, setelah aktor yang kini berusia 33 tahun itu ditemukan gantung diri pada Rabu (30/6/2010), pukul 05.30 waktu setempat.

Kepolisian Metropolitan Seoul menyebutkan Park gantung diri dengan kabel charger ponsel. Namun hingga kini polisi masih melakukan penyelidikan lebih lanjut.

(hkm/eny)

detikhot


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive