Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Jun 20, 2010

Keputusan Piala Dunia 19 Jun 10


PENGADIL dari Itali, Roberto Rosetti (tengah) melayangkan kad merah kepada penyerang Australia, Harry Kewell (kiri) dalam perlawanan Kumpulan D, Piala Dunia FIFA 2010 menentang Ghana di Stadium Royal Bafokeng, malam tadi. Keputusan seri 1-1. - Foto AFP

2010/06/19

Ghana 1 - 1 Australia

RUSTENBURG: Ghana melonjak ke kedudukan teratas Kumpulan D meskipun mencatat keputusan seri 1-1 bertemu Australia di Stadium Royal Bafokeng, sebentar tadi.

Semua gol dijaringkan pada separuh masa pertama dengan gol awal oleh Australia menerusi Holman pada minit ke-11.

Ghana menyamakan kedudukan menerusi penalti oleh A Gyan pada minit ke-25.



PENJAGA gol Belanda, Maarten Stekelenburg (dua dari kanan) meraikan kemenangan bersama rakan sepasukan selepas menewaskan Jepun 1-0 dalam perlawanan di Stadium Moses Mabhida, dalam perlawanan Kumpulan E, Piala Dunia 2010, malam tadi. - Foto AFP

Belanda 1 - 0 Jepun

DURBAN: Sebaik separuh masa kedua bermula selepas Belanda dan Jepun terikat tanpa jaringan sebelum waktu rehat, saingan kumpulan E untuk perlawanan kedua yang berlangsung di Stadium Moses Mabhida menyaksikan rembatan kencang perancang Belanda, Wesley Sneijder pada minit ke-53 ditampan masuk ke gawang sendiri oleh penjaga gol Jepun, Kawashima.

Gol itu membuka permainan antara kedua-dua pasukan apabila Jepun mula mengasak bagi mencari gol penyamaan dan disambut serangan balas pasukan Belanda.

Sehingga tamat ke waktu tambahan, percubaan kedua-dua pasukan gagal menambah jumlah jaringan dan Belanda berpuas hati dengan kemenangan satu gol, seterusnya mengangkat pasukan itu sebagai peneraju kumpulan ketika ini.

Keputusan awal pagi tadi:

England 0 - 0 Algeria

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive