Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Jun 17, 2010

Umno-BN Jadikan ADUN Pakatan Rakyat Jutawan Segera


KUALA LUMPUR 16 Jun - Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri Malim Nawar, Keshvinder Singh keluar DAP dan menjadi anggota Bebas adalah disebabkan masalah kewangan dan peribadi.
ADUN Sitiawan, Datuk Ngeh Khoo Ham berkata alasan yang diberikan bahawa beliau hilang keyakinan terhadap Pakatan Rakyat Perak cumalah mainan politik dan pembohongan semata-mata.
"Keshvinder mendakwa kawasannya tidak mendapat peruntukan pembangunan sebab itu dia menjadi ahli Bebas.
"Dia sepatutnya kutuk kerajaan Umno-Barisan Nasional di bawah pimpinan, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang enggan memberikan peruntukan daripada cukai yang dikutip daripada rakyat.
"Sebelum ini selepas pilihan raya kecil Sibu, Keshvinder ada memberitahu bahawa keretanya telah ditarik oleh institusi kewangan dan ADUN Titi Serong, Drs Idham Lim telah membantunya menyelesaikan tunggakan sebanyak RM3,500.
"Bulan lalu juga, kerani yang bekerja di dalam firma guamannya telah melakukan pecah amanah sebanyak RM45,000 di mana wang pelanggan firma telah dilesapkan.
"Kita juga mendengar berita yang mengatakan beliau mempunyai tunggakan kepada Kelab DiRaja Perak sejak beberapa bulan lalu," kata Koo Ham pada sidang media di lopbi parlimen tengahari tadi.
Koo Ham menjelaskan DAP Perak berusaha membantu Keshvinder mengatasi masalah kewangannnya tetapi tawaran Umno-BN lebih lumayan dan menarik tanpa mendedahakan bentuk imbuhan tersebut.
Ini kerana Keshvinder pernah membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dua tahbun lalu berhubung dakwaan bahawa beliau ditawarkan sebanyak RM20 juta untuk melompat parti oleh agen Umno-BN.
Bagaimanapun sehingga kini SPRM tidak mengambil sebarang tindakan untuk menyiasat dakwaan Keshvinder itu.
"Bulan lalu Keshvinder sekali lagi telah ditemui oleh agen Umno-BN dan pada pendapat beliau gejala rasuah adalah perkara biasa yang diamalkan oleh Umno-BN.
"Saya percaya beliau disogok wang dan imbuhan tetapi jumlahnya kurang daripada RM20 juta yang pernah ditawarkan kepadanya semasa Pakatan Rakyat Perak menjadi kerajaan negeri," tegas beliau lagi.

SK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive