Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Julai 22, 2010

"Bagaimana awak melakukan seks?"


Bekas Tahanan ISA yang ditahan lebih 7 tahun Mat Sah Satray telah mendedahkan beberapa soalan-soalan yang sengaja dikemukakan oleh pegawai Penyiasat (Interrogation Officer) yang terdiri dari Special Branch yang dilatih khas oleh KDN, dengan tujuan supaya beliau jadi sakit hati dan marah.Soalan-soalan itu ditanyakan sepanjang 60 hari beliau ditahan di Kuala Lumpur.
Antara soalan tersebut ialah:
1- Berapa kalikah dalam sehari awak mengadakan hubungan seks dengan isteri?
2- Berapa kerapkah hubungan seks itu dilakukan?
3-Ceritakan, bagaimanakah awak mengadakan seks dengan isteri?
Inilah soalan-soalan yang disoal beberapa kali dalam sehari. Tidak diketahui, apakah kaitan antara soalan tersebut dengan tuduhan kerajaan bahawa beliau seorang ahli Jemaah Islamiyyah yang dikatakan mengancam keselamatan negara.
Sebagai manusia yang waras, pastinya beliau jadi "naik angin' ketika mendengar soalan-soalan tersebut.
Bukan setakat itu saja, tuduhan yang dilemparkan terhadap beliau juga berubah-ubah.Pada mulanya beliau ditahan dibawah ISA kerana menjadi ahli KMM, kemudian ditukar kepada "ahli JI".Selepas cukup dua tahun, kerajaan melalui Menteri Dalam Negeri, masih tidak boleh membebaskan beliau kerana kononnya terikat persefahaman negara-negara yang menaja kempen anti-keganasan. Setelah cukup 4 tahun, beliau(Mat Sah) masih belum boleh dibebaskan kerana isterinya sangat aktif dalam kempen anti-ISA......justeru penahanan keatasnya ditambah lagi dua tahun.
Mat Sah ditahan selama 7 tahun 5 bulan ,dikurung tanpa bicara di Kem Kamunting....


lailagmi.blogspot.com

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive