Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Julai 29, 2010

Seks suka sama suka


KUALA LUMPUR - Sebanyak 21 kes pelajar yang mengandung dan bersalin anak luar nikah sejak 2006 hingga sekarang telah dikesan oleh Kementerian Pelajaran.

Timbalan Menteri Pelajaran Dr Mohd Puad Zarkashi berkata, 12 daripadanya berlaku di sekolah luar bandar dan sembilan di kawasan bandar.

“Siasatan yang dilakukan kementerian menunjukkan bahawa 20 kes adalah berdasarkan suka sama suka antara pasangan manakala satu kes melibatkan kes rogol,” katanya menjawab soalan Senator Datuk Azian Osman di persidangan Dewan Negara di sini, semalam.

Mohd Puad berkata, kesemua kes berkenaan berlaku di dalam kawasan perumahan masing-masing dan maklumat tersebut diperoleh daripada Jabatan Pelajaran Negeri, Pejabat Pendidikan Daerah, sekolah-sekolah dan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

“Sebagai usaha untuk menyelesaikan masalah sosial membabitkan pelajar sekolah, kementerian menerusi perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling telah menganjurkan program penerangan mengenai seksualiti, perhubungan antara lelaki dan perempuan serta adab dan tatacara bagaimana untuk bergaul dengan kawan-kawan,” katanya.

Menurutnya, kebanyakan kes yang berlaku adalah kerana naluri kedewasaan yang ingin mencuba selain mendapat kebebasan keterlaluan daripada keluarga.

SH

IKLAN LAWAK BERUKBAND:

Final call!! Last chance to test your CELCOM THE BERUKBAND SPEED CHALLENGE and stand to win your very own buah StrawBerry® Just send ON BERUK to 1111 and take your best shot! Contest ends today. For more info, go to http://www.facebook.com/pages/Celcom-Berukband/132588380115515?ref=ts


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive