Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Julai 31, 2010

RM77 Juta Bayar Apco OK, RM15 Juta Untuk Sistem Penyampaian Maklumat Dibantah

Oleh Faizal Ezzany


SHAH ALAM 30 Julai - Timbalan Angkatan Muda KEADILAN Pusat, Fariz Musa mempersoalkan pendirian hipokrit Umno Selangor yang berdiam diri terhadap pembayaran RM77 juta kepada firma pro Zionis-Israel, Apco Worldwide untuk menasihati Perdana Menteri tetapi menganggap peruntukkan RM15 juta kerajaan negeri untuk sistem penyampaian maklumat sebagai membazir.

Fariz berkata kenyataan Ketua Penerangan Umno Selangor, Abdul Shukur Idrus berhubung peruntukan tersebut diibaratkan meludah ke langit.
Malah Fariz berkata tindakan Datuk Seri Najib Razak membayar khidmat Apco adalah lebih besar daripada peruntukan yang diberikan oleh Abdul Khalid.
"Umno memperuntukkan RM77 juta untuk Apco untuk penyebaran maklumat mereka dan jumlah ini melebihi daripada apa yang kita peruntukkan. Kenapa Umno Selangor tidak bising mengenai isu Apco dan menganggap ini satu pembaziran yang terang dan nyata.
"Kita tahu Apco dibayar untuk urusan komunikasi selain khidmat nasihat kepada Najib dan Umno. Mungkin juga Apco telah menasihat Najib dan barisan kabinetnya agar tidak meluluskan permit terbitan lidah rasmi KEADILAN, Suara Keadilan dengan tujuan untuk mengelak rakyat terus mendapat maklumat.

"Jadi inilah cara dan keputusan terbaik dibuat oleh Pakatan Rakyat Negeri Selangor untuk menyampaikan informasi sebenar apa yang telah berlaku di negeri ini. Umno tidak lagi boleh menyebarkan fitnah sewenang-wenangnya dan pasti gerak gempur komunikasi dapat mematahkan segala kerja kotor Umno," tegas beliau.

Beliau juga mempertikaikan 'keprihatinan' Umno Selangor melihat peruntukan tersebut sebagai membazir walhal sejak 50 tahun memerintah negeri itu, Umno-Barisan Nasionallah 'bapa' kepada segala pembaziran dan penyelewengan wang rakyat.
"Kenapa Umno tiba-tiba sahaja keluarkan kenyataan peruntunkan RM15 juta itu membazir, sebenarnya mereka sudah terbiasa membazirkan peruntukan yang diberikan untuk rakyat demi kepentingan politik dan poket mereka sendiri.

"Saya lihat ini satu langkah yang baik dilakukan oleh kerajaan negeri Selangor di bawah kepimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam usaha memberi penerangan kepada seluruh rakyat Selangor serta menangkis setiap fitnah dan juga berita palsu yang disebarkan oleh Umno.
"Kita melihat sejak kebelakangan ini Umno telah menyebarkan banyak fitnah kepada kerajaan negeri, dengan cara ini kita dapat memberi penjelasan kepada rakyat dan kita tidak mahu rakyat terus tertipu dengan dakyah palsu Umno itu. Niat kerajaan negeri adalah ingin memberi maklumat yang tepat dan jelas.

Fariz berkata usaha Umno memperbesarkan isu pembaziran kerana parti itu kini berada dalam ketakutan akibat kehilangan sokongan daripada rakyat khususnya oorang Melayu.
Gerak kerja yang dilaksanakan oleh Menteri Besar untuk menjawab serta menangkis segala tohmahan Umno-BN dilihat semakin berkesan dan keyakinan rakyat bertambah kukuh terhadap prestasi pakatan Rakyat kata beliau lagi.

Tambah Fariz, peruntukan tersebut secara tidak langsung membuka mata rakyat Selangor bahawa Umno-BN hanya menyebar fitnah dan berita palsu semata-mata demi kepentingan politik mereka.

SK


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive