Dey Macha

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Julai 28, 2010

Guru Boleh Berpolitik: Edisi Pengembala Kambing


Woiit umno sarkis... Takkan nak kambingkan guru pula untuk menarik kembali sokongan rakyat sebelum pru-ke 13.

Woiit umno sarkis... Anak muda dah tak tonton sarkis lagi sebab depa dah pandai buat aksi sarkis sendiri. Kalau guru asyik berpolitik maka akan lebih ramai lagi sarkis-sarkis baru yang terbentuk. Tak percaya.. cuba tanya Al malikul sembab. Awat ramai sangat pelajar hari ini terlibat dengan jenayah, termengandung, dirogol dalam kelas? Tak percaya.. tanya Senator Shahrizat yang asyik berpolitik.

Woiit... Umno sarkis tak usah lah tarik guru mennyertai kumpulan sarkis beruk hangpa. Guru-guru semua cerdik. Takkan hangpa umno sarkis nak gunakan kecerdikan guru demi kepentingan politik karat hangpa.

Nota:
Guru cerdik tahu Rasuah dalam umno boleh merugikan pendapatan negara sebanyak RM10 billion setahun. Tetapi kalau dah berpolitik dalam kumpulan sarkis dah tentu senyap macam Ezam senatak.

Cadangan:
Woiit guru cerdik. korang tulis blog ajelah. Kalau penulisan dan persepsi politik korang bagus dan berilmiah serta mampu memberi kesedaran dah tentu akan menjadi rujukan semua orang dan wartawan media.

Lar ni kalau nak berceramah pun orang akan tengok dulu siapa penceramahnya. Kalau rasa-rasa boleh bangkitkan 'mood' pendengar, dan mengalahkan Anwar ibrahim serta membenamkan terus Ibrahim Ali.. dipersilakan dan tunjukkan kehebatan anda. Lar ni dalam umno sarkis masih ada kekosongan mencari penceramah politik terhebat.

budakkampungonline


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive