Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Julai 29, 2010

Lima penuntut IPTA khalwat dihukum

Dungun - Lima remaja terdiri daripada penuntut institut pengajian tinggi awam (IPTA) masing-masing dijatuhi hukuman denda antara RM2,200 hingga RM2,800 atau tiga bulan penjara setelah mereka didapati bersalah berkhalwat dengan pasangan masing-masing.

Dalam satu kes perbicaraan yang berlangsung di Mahkamah Syariah Dungun, di sini, semalam, kelima-lima tertuduh masing-masing didakwa mengikut Seksyen 31 (a) dan (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu kerana melakukan kesalahan berkhalwat dalam dua kes berasingan.

Empat daripada tertuduh ialah penuntut wanita, manakala seorang lagi penuntut lelaki.

Mengikut kertas pertuduhan yang dibacakan ke atas lima tertuduh dalam kes pertama, sepasukan anggota penguat kuasa telah melakukan serbuan di sebuah rumah beralamat di 3230, Taman Delima Jalan Paka, Dungun kira-kira jam 1.15 pagi, 17 Februari lalu.

Ketika itu, anggota penguat kuasa mendapati Mohd Shaiful Azwan Abdul Wahab, 26 dan Mohd Khaidir Yahya, 25, berada di dalam sebuah rumah bersama Nadia Farahana Abdullah, 22, Intan Norzuliana Ibrahim, 22 serta Nadiyah Mohd Nor, sehingga boleh menimbulkan syak wasangka.

Hasil soal siasat mendapati kesemua mereka tidak mempunyai hubungan muhrim yang sah sebagai suami isteri.

Ketika pertuduhan dibacakan, kelima-lima tertuduh faham dengan fakta kes yang dikemukakan serta membuat pengakuan bersalah atas tuduhan dikenakan.

SH


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive