Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Julai 28, 2010

Bersatu umat Melayu atas bahtera Islam



Oleh RoslanSmS

Umno terus bertepuk tangan sebelah dalam isu perpaduan Melayu melibatkan partinya dengan PAS. Lamaran ditolak namun terus dipaksa-paksa. Ketua Peneranganya dilaporkan berkata:

Nik Aziz boleh cakap apa saja tapi dalam PAS itu ada juga kumpulan-kumpulan tertentu. Sebagaimana orang maklum, PAS ini bukannya semua berkisar pada Nik Aziz saja,” katanya.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata PAS tidak bergantung kepada kepimpinan Nik Aziz semata-mata kerana masih ada pemimpin lain termasuk presiden, timbalan presiden dan jawatankuasa tertinggi parti.

“...tentunya mereka mempunyai pandangan tertentu yang saya kira mungkin menyokong cadangan kita,” katanya.


Dalam bab mempertahankan prinsip dan dasar tidak ada dua atau tiga PAS hanya satu. Berbeza dengan Umno yang tiada prinsip dan dasar yang jelas. Jangan samakan PAS dengan Umno.

Kami cuma ada satu Mursyidul Am dan satu Presiden. Kami di dalam PAS ditarbiyah wala’ atau taat dan patuh pada pimpinan selagi mana kepimpinan tadi tidak membawa kepada perkara yang bertentangan dengan syarak.

Kami mengamalkan wehdatul fikr atau kesatuan pandangan dan fikiran apabila telah diputuskan oleh jemaah demikian.

Umno bersiap-sedialah menghadapi pilihan raya. Kalau kemaruk sangat mahukan kuasa kembali contohnya di Selangor ini, bekerjalah untuk mendapatkan kembali kuasa itu. Lupakanlah tawaran yang tidak disapa itu. PAS bersedia untuk lawan satu dengan satu menentang Umno demi membela nasib dan maruah agama, bangsa dan negara setelah sekian lama dicabuli oleh Umno.

PAS bukan sombong atau benci pada perpaduan, masalahnya Umno sudah semakin hilang pengaruh, bukti terbesar PRU lalu. Orang-orang Melayu yang Umno dakwa di belakang mereka sesungguhnya sudah mula meninggalkan mereka. Benar mereka mahu bersatu, tetapi tidak lagi Umno. Merek telah serik dan mahu cari penyelamat yang baru. Mereka kini menaruh harapan pada PAS………..Kami mahukan persahabatan ahli-ahli Umno, tetapi ia mesti dibina di atas bahtera PAS, ayuh kami terima saudara-saudara dengan tangan yang terbuka. Bersatulah kita demi Islam dalam perjuangan Islam.

Sumber http://n32.blogspot.com/


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive