Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Disember 22, 2010

1Malaysia : Najib Hanya Nafi Tapi Takut Untuk Berdebat


SHAH ALAM 21 DIS : Penafian konsep 1Malaysia tidak ciplak idea 1Israel tidak bermakna apa-apa selagi Perdana Menteri Najib Abdul Razak terus mengelak dari mencabar kesahihan dokumen perjanjian Apco-Israel dan Apco-Malaysia di arena awam.

Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid berkata keengganan Najib satu-lawan-satu dengan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim di Dewan Rakyat hanya membuktikan bahawa ada kebenaran di sebalik dakwaan Pakatan Rakyat.

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata beliau terluka dengan dakwaan yang mengatakan konsep 1Malaysia diciplak dari konsep One Israel.

Beliau mendakwa 1Malaysia dan slogan Rakyat Didahulukan adalah ciptaannya sendiri.

Najib bagaimanapun tidak menjelaskan kesamaan kempen antara dua konsep itu. Klinik 1Malaysia diperkenalkan sepertimana One Israel membawa mesej akses kesihatan menyeluruh, manakala slogan Rakyat Didahulukan secara kebetulannya sama dengan tema "People First" yang menjadi slogan One Israel.

"Dokumen yang dibawa Anwar menunjukkan bahawa Apco yang sama, orang yang sama yang mewujudkan 1Israel itu ialah orang yang berada dalam pentadbiran Apco itu sendiri, dan dibayar RM70 juta oleh Kerajaan Malaysia," kata Abdullah Sani.

Dua individu, Paul Stadlen, yang mengepalai Apco Kuala Lumpur memeterai perjanjian bersama Kerajaan Malaysia melalui syarikat berjenama tempatan, Mind Teams Sdn Bhd.

Antara pengarahnya adalah Margery Kraus yang mempunyai keterlibatan langsung dengan akaun Apco di Israel.

Perjanjian ini dimeterai Setiausaha Akhbar kepada Najib, Tengku Shariffudin Tengku Ahmad pada 14 Ogos 2009, sebelum konsep 1Malaysia diperkenalkan.

"Penafian RM70 juta, dokumen-dokumen penting, perjanjian dengan syarikat yang didominasi oleh Yahudi-Israel harus dibuktikan. kalau setakat menafikan, itu sekadar retorik," katanya.

Anwar mendakwa salah satu rakan niaga Apco adalah syarikat Asero Worldwide, yang dipimpin oleh Penasihat Apco, Major Jeneral Bersara Doron Bergerbest-Eilon.

Eilon adalah pegawai kanan Shin Bet, yang bertanggungjawab dalam pembunuhan pemimpin Hamas antaranya Nizar Rayan dan Said Siyam.

Nizar dibunuh di Gaza bersama-sama isteri dan 11 anaknya di rumah mereka dalam satu serangan jet pejuang Israel.




tvs

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive