Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Disember 20, 2010

Petunjuk Dari ALLAH, Kampungku Lenyap

Oleh: puspawangi

"BN bin UMNO. No 69 Kampung Benteng, Segambut, 51200 Kuala Lumpur. Itulah yang tinggal. Itupun hanya dalam surat beranak sahaja. Kad pengenalan dah tukar alamat baru. Dah moden, dah tak pakai kampung lagi dah. Dah ‘upgrade’ pakai PPR.

Teringat aku ketika kecil-kecil dulu, kampung aku ni TunM pernah datang. Masa tu dia Menteri lagi. Tak silap aku Menteri Pelajaran. Sampai sepupu aku, datuk sebelah mak dia bubuh nama dia sama macam Madek. Selepas TunM jadi PM, kampung aku ni memang kubu kuat UMNO. Jangan cerita pasal parti lain, comfirm kena pulau. Kampung aku ni pernah jadi kampung anak angkat DBKL kononnya kampung ni bakal memdapat TOL ataupun geran.
Semuanya pakat leka, pasal dah tentu ada harta pusaka.Yang kesiannya penduduk kampung aku ni semuanya orang luar KL. Kebanyakkanya dari Perak. Keluar dari kampung, berhijrah ke kota mengikut saranan bapak Najib time tu untuk memajukan KL dan mengimbangi penduduk di antara Melayu dan Cina Oleh kerana terlalu percayakan UMNO yang banyak menaburkan janji-janji palsu dan ketua-ketua UMNO dalam kampung yang jadi pengkhianat bangsa sendiri. Kampung yang dulu tempat aku dan kawan-kawan main combat-combat dah lenyap disapu bersih.

Maka ditempatkan di PPR.Hajat makcik pakcik yang sekarang ni dah tua nak tinggal di rumah sendiri kini hanya jadi impian yang di bawa ke liang lahat. Pengorbanan mereka tidak dihargai langsung. Sungguhpun tauke sarkas dah semakin buncit. Kezalimam tidak berakhir di situ sahaja.Tinggal di PPR kena bayar sewa sampai mati. Pak Lah ka Kesian, memang kesian nasib orang kampung aku. Bukan kampung aku saja yang kena, banyak lagi kampung kat KL yang senasib dengan kampung aku ni. Atas dasar pembangunan kata pengkhianat-pengkhianat bangsa. Tapi tapak kampung kita dibagi kepada pemaju. Pengkhianat-pengkhianat dapat komisyen.

Pampasan rumah pun tak seberapa berbanding projek yang bakal kaut untung juta-juta. Terpaksalah Melayu duduk kat rumah PPR. Majoritinya semua Melayu. Tapi yang aku hairan, kenapa tempat ‘cha ya nun alif’ tak kena? Sebab pemimpin mereka betul-betul menuntut hak yang dijanjikan, dan UMNO pula takut kalah PRU Macam konvensyen BN baru-baru ni, ketuanan Melayu terus senyap dalam dewan. Keris yang ada dah karat. Karat biru.

Tak payahlah UMNO Pulau Pinang nak jadi hero tamil. Nasib Melayu KL pun lebih kurang sama sahaja. Alhamdulillah kami dah sedar, sebab tu kerusi parlimen KL banyak PR yang menang. Insyaallah kami akan terus pangkah PR dan kekalkan dengan bantuan Allah. Demi bangsa dan tanah air. Kesilapan yang dulu kerana menyokong kerajaan yang menolak syariat Islam, Tuhan dah tunjukkan kepada kami.

TKO

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive