Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Disember 18, 2010

Speaker Musang Berjanggut

Speaker Bersekongkol Dengan Ahli Parlimen BN


KUALA LUMPUR 17 DIS: Semalam, Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia mendakwa beliau menjalankan tugas secara jujur dan amanah.

Namun pelbagai bukti disabitkan di parlimen untuk menunjukkan Pandikar Amin jauh daripada wira tetapi sekadar memenuhi agenda Umno-Barisan Nasional(BN).

Atas rasa kesal dengan peri laku speaker itu, ahli-ahli parlimen Pakatan rakyat bertindak keluar dari dewan.

Pandikar kemudian membuka majlis untuk Ahli Parlimen Umno-BN dan yang condong kepada pemerintah untuk menyokong usul menggantung anwar selama enam bulan.

Namun bukan fakta yang diberikan oleh mereka. Sebaliknya mereka bersekongkol membuat fitnah dan serangan peribadi terhadap Anwar. Serangan itu dibenarkan oleh Pandikar Amin Mulia yang menerima pujian ahli-ahli parlimen berkenaan.

Contohnya Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali agak keterlaluan seperti serangan yang memperolokkan agama Hindu tidak terbatas.

"Masalah negara kita ini Alhamdulillah tak adalah macam gunung berapi ke gempa bumi ke, masalah kita adalah masalah ketua pembangkang, masalah dia seorang sahaja, termasuk Tok Guru Kelantan pun jadi kelam kabut. (di celah oleh Ahli Parlimen Kota belud, mungkin itu hadiah daripada, gift to God, itu sebabnya, anugerah daripada tuhan). Kalau pemberian daripada Allah Taala, saya rasa tak jadi macam ni, kalau pemberian daripada 'Lord Murugan' saya tak tahu," ucap Ibrahim.

Pandikar Amin turut membenarkan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri bersekongkol dengan mereka membuat tohmahan. Prosedur parlimen yang kerap menjadi sandaran oleh Pandikar Amin untuk mencela ahli pembangkang, dilupakan seketika.

"Tadi saya dengar hujah YB cukup baik sejak potong ini. Jadi pada depan kita lihat mereka sepatutnya tak boleh bersama. Agaknya benda macam ini dia ada belakang kira apa-apa," kata Nazri.

Mengulas perkara ini, Naib Presiden PAS Sallehudin Ayob berkata tingkah laku Speaker bersekongkol dengan ahli parlimen melancarkan serangan peribadi hanya menzahirkan parlimen Malaysia menjadi kuda tunggangan untuk agenda politik umno.

"Bukan perbahasan untuk kepentingan negara, bukan perbahasan untuk menyentuh kepentingan rakyat tetapi mereka telah menggunakan keseluruhan kekuatan yang ada ada pada mereka atau parlimen itu sendiri untuk menyerang Datuk Seri Anwar secara peribadi. Itu agenda peribadi sebenarnya," jelasnya.

tvs


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

  1. nazri aziz tu memang anjing umno, tapi sekarang sidah tukar jadi babi dan anjing umno

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive