Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Disember 14, 2010

Berita Sengal: Rakyat Diminta Carigali Minyak Sendiri



HUTAN BERA 12 Dis. - Rakyat diminta mencari gali minyak sendiri sebagai cara menjimatkan perbelanjaan bahan bakar itu sekali gus mengurangkan kesan kenaikan harga barangan itu di pasaran.

Menteri Perdagangan SELUAR Dalam Negeri, Kesengalan dan Kepenggunaan, Datuk Seri Sayur Kangkung berkata, selain menjimatkan perbelanjaan bahan bakar, ia secara tidak langsung dapat menurunkan harga barangan tersebut di pasaran apabila permintaan terhadapnya berkurangan.

Beliau berkata, minyak bukan sahaja boleh dicarigali di atas tanah sekitar rumah malah ia boleh dilakukan di kawasan terhad dengan mengguna cangkul di rumah termasuk rumah pangsa.

Kah! kah! kah!

Berita sengal seperti ini akan sentiasa mewarnai dada-dada akhbar sebagai acara selingan setiapkali berlakunya kenaikan harga barang-barang pengguna.Oleh itu kita sebagai rakyat tidak perlu ambik pot sangat.Mereka ini akan sentiasa menonjolkan kesengalan diri dari masa ke semasa sesuai dengan tuntutan zaman...kah!kah!kah!



KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

  1. ahahahaa lawak2...mmg ye pun..naik harga barang..leh suruh tanam sayur..minyak naik..silap2 dia suruh carik belakang rumah..ngok ngek tol....naik harga gula..suruh la kita tanam tebu ditebi rumah..bijak2 menteri ni.. ahahahaha..

    terima kasih eh..bloglist blog sya yg tk seberapa tu..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive