Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Disember 28, 2010

Puak gay makin berani

Oleh Mohd Rizal  

Baru-baru ini kita semua dikejutkan di Youtube tentang pengakuan gay yang berbangsa Melayu dan beragama Islam yang begitu berani mengaku beliau adalah gay. Beliau juga mempersoalkan golongan ini juga perlu diberi hak sama rata seperti manusia biasa, padahal mereka telah lari dari fitrah kejadian manusia yang diciptakan oleh Allah swt.

Yang paling penting adalah pemimpin-pemimpin perlu bertindak lebih serius dalam hal ini, kerana ia adalah satu ancaman tersembunyi yang bakal merosakkan institusi kekeluargaan dalam masyarakat berbilang agama dan bangsa di Malaysia.



Ulama-ulama dan juga pendita-pendita yang bukan Islam perlu berkerja sama dalam hal ini. Kerana isu ini sudah jadi penyakit yang semakin berleluasa dalam masyarakat di malaysia. Kerana jika dilihat dari sudut agama, tak kira apa agama yang ada dimalaysia ini. Sudah tentu tidak setuju dengan golongan ini. Tapi tidak dapat dipastikan jika ada jenis agama yang terima golongan ini secara menyeluruh. Adakah kita mahu golongan ini akan mengawal ekonomi dan sosial masyarakat di Malaysia kerana mereka datang dari golongan yang profesional, sumber kewangan mereka yang kukuh membuatkan golongan ini semakin tambah dari hari ke hari. Dan mungkin juga nanti keturunan kita sendiri bakal menjadi seperti golongan mereka ini jika masih lagi tidak dibenteras bersungguh-sungguh golongan gay ini.

Hari ini kita sudah lihat mereka semakin berani menentang dari sudut perasan hati mereka. Mungkin akan datang mereka semakin berani menentang dari sudut kekerasan. Kerana kita sebagai umat Islam perlu tahu sejarah dari kisah Nabi Luth a.s. Nabi Luth a.s. sukar membawa golongan ini kejalan yang benar, kerana golongan ini begitu angkuh dan sombong.

Namun sebagai umat Islam kita perlu berikhtiar dalam menyelesaikan permasalahan ini walaupun amat sukar. Namun setiap jihad yang dilakukan umat Islam pasti mendapat pahala yang setimpal dari setiap apa yg mereka kerjakan, Insya Allah.



DD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

  1. dah tk de plak yg nak nasihat deme ni..lantak pi la..mana 40 penyamun umno??eh ulamak umno??

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive