Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Disember 22, 2010

Utusan musnah akibat gempa bumi 9.99richer.

Oleh Tok Pepijat

Beruntung sungguh DAP kini. Mendapat publisiti percuma dari Utusan Malaysia, musuh ketatnya. Memang dari dahulu parti yang bersimbolkan roket itu telah mendapat publisiti hebat dari media barua UMNO itu.

Tetapi sejak peisytiharan Pengerusi DAP Karpal Singh untuk mempertahankan Agama Islam sebagai Agama Rasmi Malaysia, publisiti dari Utusan mencapai peringkat "menggila". Utusan "mempublisitikan" DAP sehingga 6 halaman.



Sejarah Utusan di bawah ZAM, PAS tidak pernah mendapat publisiti "menggila" itu dikala amarah ZAM begitu tinggi terhadap PAS berbanding nasib DAP sekarang.

Sebenarnya tujuan Utusan "memperkasakan " isu kewarganegaraan oleh Lim Guan Eng adalah untuk mengalihkan kenyataan Karpal tentang persetujuan DAP berjuang mempertahankan Islam sebagai Agama Rasmi.

Sebenarnya ucapan Karpal Singh di Konvensyen PR ke 2 umpama gempa bumi berukuran 9.99 richer melanda Utusan Malaysia. Kesannya mengundang "kemusnahan yang teruk lagi punah ranah" terhadap segala usaha Utusan untuk memburukkan DAP dikaca mata orang Islam selama ini.

Tentunya Tok Guru Nik Aziz manusia paling gembira dengan ucapan Karpal Singh.

Bayangkan jika ucapan Karpal itu bisa mencetuskan "gempabumi 9.99 richer" buat Utusan, bagaimana suatu masa nanti jika Karpal memeluk Islam dan isytiharkan sertai PAS, apa yang bakal berlaku pada Utusan? Barangkali bakal jadi padang jarak padang tekukur bagai di serang garuda!

Ianya tidak mustahil.

http://tokpepijat.blogspot.com/



DD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive