Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 06, 2009

Bukit Selambau: TERKINI 1130 MALAM



Berita mutakhir dari perkarangan Yayasan Aman, Bukit Selambau

11.18 pm

Azmin Ali kini mengambil pentas ceramah dan diberikan tepukan yang bergemuruh. Hujan telah pun berhenti dan pengunjung masih lagi tidak berganjak daripada tapak ceramah.


11.06 pm
Zaid menyentuh berkenaan polisi British semasa menguasai Tanah Melayu dengan menjalankan dasar pecah dan perintah, di mana polisi tersebut telah diteruskan oleh kerjaan BN. Hujan hampir berhenti tetapi turun rintik-rintik.

11.01 pm
Hujan mulai reda dan turun renyai-renyai, secepat ia datang. Para pengunjung tidak berganjak daripada lokasi ceramah.

10.55 pm
Zaid Ibrahim mengambil pentas ceramah. Cuaca tiba-tiba bertukar dan hujan turun dengan lebatnya, namun para pendengar masih lagi setia mendengar ceramah di dalam hujan.

10.53 pm
Saifudin mengalu-alukan kedatangan Azmin Ali ke pusat ceramah dan mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada semua petugas PR sebelum mengakhiri ucapannya.

10.48 pm
Isu yang turut di kupas oleh Saifudin merangkumi race, religion dan royalty (3R). BN memainkan sentimen Nga yang menggunakan ayat al-quran di dalam ucapannya turut di komen oleh Saifudin dengan bertanya samada Najib sendiri berupayakah untuk berbuat perkara yang sama dengan memetik ayat al-quran dengan tepat, menyebutnya dengan betul dan memahami isi kandungannya.

10.41 pm
Saifudin menarik perhatian pendengar dengan menyentuh secara ringkas isu pembunuhan Altantuya, dan memperkenalkan calon PR, S. Manikumar. Beliau juga mengingatkan para pengundi supaya keluar awal untuk mengundi.

Saifudin juga menyentuh mengenai betapa tidak berpengalamannya Manikumar untuk meletupkan Altantuya, juga tidak cekap dalam mengaut wang rakyat, serta tidak berpengetahuan bagaimana untuk menipu dalam pilihanraya menerusi pengundi hantu.

10.37 pm
Pengerusi majlis mengucapkan terima kasih kepada TKMPP dan melancarkan tabung derma untuk kempen pilihanraya. Seterusnya, pengerusi menjemput penceramah seterusnya, Saifudin Nasution.

10.29 pm
Keberangkatan tiba Zaid Ibrahim, mantan menteri di Jabatan Perdana Menteri ke kemah VIP dan mengambil tempat di kalangan jemputan terhormat. Ceramah masih lagi disampaikan oleh TKMPP. Beliau memaklumkan bahawa kerajaan Pulau Pinang sedang membasmi kemiskinan tegar, di mana pendapatan kurang daripada RM500 seisi rumah akan di bantu.

10.25 pm
Saifudin Nasution kelihatan mengambil tempat di kalangan jemputan terhormat di bawah kemah VIP. TKMPP masih lagi memberikan ucapan buat masa kini.

10.20 pm
Pengerusi majlis menjemput P. Ramasami, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang (TKMPP) untuk menyampaikan ceramah seterusnya.

10.15 pm
Trafik ke dua hala bergerak perlahan di hadapan Yayasan Aman dan di kawal dengan ketat oleh polis trafik. Pengunjung masih mendatangi tapak ceramah untuk menantikan Anwar menyampaikan ceramah terakhirnya pada hari ini. Helikopter polis kedengaran berlegar-legar melepasi tapak ceramah.

10.00 pm
Ketibaan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang ke Yayasan Aman. Penceramah seterusnya dari DAP sedang menberikan ucapan. Orang ramai membanjiri ruang hadapan pentas serta memenuhi padang berhampiran untuk menjamu selera di samping mendengar ceramah. Dua skrin besar disediakan untuk pengunjung mengikuti ceramah pada malam ini.

9.45 pm
Suasana di Yayasan Aman dipenuhi oleh pengunjung dan masih ramai lagi sedang menuju ke sini untuk mendengar ceramah terakhir untuk kempen pilihanraya ini disampaikan oleh Anwar. Cuaca cerah dan ramai pengunjung mendengar ceramah dengan khusyuk.

9.15 pm
Ceramah perdana di Yayasan Aman yang dipengerusikan oleh Azhar telah bermula. Chegu Bard kini berada di pentas menyampaikan maklumat terkini. Beliau menyentuh mengenai siaran TV3 yang lebih banyak memapar dan melemparkan pelbagai tuduhan untuk mencemarkan imej PR manakala menyiarkan segala kebaikan BN agar pengundi menukar fikiran di saat akhir.

xdakakai.blogspot.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive