Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, April 04, 2009

Perhimpunan besar-besaran Hindraf di Kem Kamunting 5 petang ini




Saturday, 4 April 2009
Anna Yusof

KUALA LUMPUR, 4 April (SK): Hindu Rights Action Force (Hindraf) akan berhimpun mahu desak Perdana Menteri baru Najib Razak supaya membebaskan kesemua pemimpin mereka yang di tahan di Kem Tahanan ISA, Kamunting, Taiping hari ini.

Perhimpunan besar-besaran di hadapan Kem Tahanan ISA di Kamunting pada jam 5 petang ini adalah bertujuan membantah tindakan pengumuman Perdana Menteri baru Najib Razak yang hanya membebaskan sebahagian daripada lima pemimpin mereka.

Ekoran dari pengumuman Najib untuk membeskan dua peguam Hindraf dan 10 tahanan ISA yang dibebaskan serta-merta semasa ucapan sulong beliau semalam.

“Penyokong Hindraf akan berhimpun di kem tersebut petang ini untuk memberi tekanan kepada Najib supaya beliau membebaskan kesemua tahanan dan sekaligus menutup kem tersebut,” kata Koordinator Hindraf S Jayatas kepada Suara Keadilan.

“Kalau Najib seorang ‘gentleman’ beliau harus tutup kem yang tidak mendatangkan manafaat kepada negara ini, jika beliau merasakan bahawa pemimpin Hindraf bersalah, maka bawa meraka ke mahkamah untuk di bicarakan dan jangan cuma menahan meraka tanpa sebab,” jelas Jayatas

Kedua-dua tahanan yang dibebaskan ialah V.Ganabatirau, 40; dan R. Kengadharan, 40, yang ditahan pada 13 Dis 2007.

Walau bagaimanapun tiga lagi ialah peguam M Manoharan, 46, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Alam Shah, P Uthayakumar, 46, dan bekas pegawai bank, K Vasantha Kumar, 36. masih ditahan.

Sementara itu, Semalam Pengerusi Hindraf P. Waytha Moorthy menyatakan sokongan kepada Pakatan Rakyat dan mahukan semua penyokongnya yang terbabit dalam pilihanraya kecil di ketiga-tiga kawasan ini supaya mengundi calon Pakatan Rakyat.

“Najib takut untuk membebaskan Manoharan dan Uthaya Kumar kerana kedua-duanya akan berkempen habis-habisan semasa pilihanraya kecil di tiga kawasan ini,” jelas Jayatas.

sumber:suarakeadilan

description: pas,keadilan,umno,dsai,anwar,nizar,nik aziz,najib,zambry,ismail,umno,bn,pas,pkr,dap,bukit selambau,bukit gantang,batang ai,pilihanraya kecil,parlimen,dun,sg.petani,kedah,perak,sarawak,polis,fru
Biaqpila...apa ada hal.
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive