Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Jun 09, 2009

Umno Spesis Sangat Bahaya: Pemuda PAS




Dewan Pemuda PAS Pusat menganggap Umno sebagai spesis makhluk yang sangat berbahaya dan tidak harus diberi ruang untuk memecah belahkan perjuangan PAS yang suci, sejak 50 tahun lalu.

Ketuanya, Nasharuddin Hassan berkata, Umno yang didokongi oleh Najib pada hari ini bukan seperti virus H1N1 yang membunuh manusia, tetapi virus Najib boleh menghilang manusia di muka bumi ini.

“Umno dan BN adalah sejenis makhluk dan sepsis yang sangat berbahaya lagi merosakkan. Tidak diberi ruang memecah belah dan menghancurkan perjuangan kita yang suci ini.

“Seperti kata Gobalakrishnan semalam, dia kata negara telah diserang virus H1N1. Virus ini hanya mematikan orang, tapi virus Najib membuatkan orang itu hilang terus daripada muka bumi ini,” ujarnya.

Berucap menggulung perbahasan ucapan dasar Presiden pada Muktamar PAS ke-55 di Stadium Melawati, Shah Alam hari ini, beliau mengingatkan ahli agar kebencian dan kemarahan terhadap Umno tidak menjejaskan perjuangan PAS.

Dalam usaha menawan kerajaan Najib, beliau menegaskan PAS akan terus bergerak agresif berlandaskan tiga orentasi penting iaitu dakwah, tarbiyah dan siasah.

Ketua Dewan Ulama, Dato' Harun Taib pula menjelaskan bahawa PAS mempunyai pendekatan yang berbeza dalam mengadakan sebarang perbincangan dengan mana-mana pihak termasuk Umno-Barisan Nasional.

Menurutnya, jika tiada perbincangan, hasrat PAS untuk berdakwah atau bertarbiyah menarik mereka menyertai perjuangan PAS, tidak akan tercapai.

“Kalau kita usaha, kita itu, muqabalah apa pun, saya bimbang satu aje, kalau ada 45 orang masuk PAS, nak buat guano kita,” soal beliau kepada perwakilan.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abd Razak memberitahu, Umno- Barisan Nasional Kedah yang diwar-warkan untuk mengambil alih Kedah seperti yang dilakukan di Perak, akhirnya jatuh dengan sendirinya.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat berkata, apa yang berlaku sekarang ialah tiada lagi pemimpin Umno Kedah yang berwibawa, tetapi kini dipimpin oleh orang yang dianggap lebih sempurna dan afdal.

“Kita tak jatuh, depa yang jatuh, orang Kedah takde yang layak jadi ketua, yang layak orang Sabah yang sempurna Shafie Apdal dari Semporna, nama pun Apdal, Kedah takde yang Afdal, yang ada Apdal dengan harapan dia nak menang,” katanya.

Dalam pada itu, beliau juga telah menyatakan bahawa semua pusat hiburan dan karaoke di kampong-kampung telah diarah supaya ditutup dan tidak akan dibenarkan lagi dibuka.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr Haron Din, pula menegaskan bahawa ketaatan menjadi kekuatan kepada perjuangan Islam.

Menurutnya, pengikut wajib percaya dengan keputusan atau tindakan yang dibuat oleh majlis ulama kerana ulama merupakan pewaris kepada Nabi dan Rasul.

“Jika mereka tidak yakin, mereka boleh dianggap berdosa kerana tidak melakukan yang wajib,” katanya.

Bagaimanapun, jika syura ulama dianggap bercanggah, ia boleh dibawa berbincang dalam muktamar secara yang lebih baik.

Mengulas kenyataan Datuk Husam Musa yang mempersoalkan dakwaan Datuk Haron oleh pihak media bahawa ada musuh dalam selimut, Datuk Harun berkata, musuh memang ada di mana-mana.

Sementara itu, Naib Presiden PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar berkata, PAS harus melalui satu proses awet muda kerana perubahan masyarakat masa kini tidak sama ketika ditubuhkan.

Menurutnya, ia tidak boleh bergantung kepada program tradisional yang telah diamalkan sejak 50 tahun lalu.

Katanya, PAS mesti menyusun strategi yang bersesuaian bagi menghadapi cabaran 50 tahun akan datang.

Beliau berkata, pemegang jawatan di semua peringkat, meliputi cawangan, kawasan dewan dan pusat perlu diberi latihan yang lebih terancang untuk melihat satu kelainan pada masa akan datang.

“Kita perlu ada satu report card untuk melihat prestasi setiap lujnah dan dibentangkan dalam muktamar seperti ini,” jelasnya.


TVA


Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
GAJI MINGGUAN RM2000-RM5000
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive