Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Ogos 17, 2009

Ketua Pembangkang bukan untuk dicerca: Zaid


SHAH ALAM - Datuk Seri Anwar Ibrahim sepatutnya diberi penghormatan sewajarnya kerana kedudukan beliau yang sah sebagai Ketua Pembangkang dalam Parlimen negara dan bukannya dianggap musuh yang mesti dimaki serta dicerca setiap masa.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim berkata, Anwar mempunyai peranan yang sah dalam sistem demokrasi berparlimen kerana beliau mewakili separuh daripada jumlah pengundi Malaysia (4 juta) yang memilih Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya umum lalu.

Menurutnya, sebenarnya di negara-negara yang lebih memahami selok-belok demokrasi, tata susila politik m:oden, yang tahu erti peranan yang berbeza antara kerajaan dan pembangkang, Ketua Pembangkang amat dihormati.

:"Malah Perdana Menteri di beberapa negara yang matang demokrasi sentiasa menjemput Ketua Pembangkang untuk membincangkan hal negara demi kepentingan umum.

:"Mereka ketepikan politik kepartian demi rakyat dan negara... cuma di Malaysia dan Myanmar, pemerintah ghairah nak tangkap pemimpin pembangkang," katanya semalam sebagai mengulas tindakan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melabelkan Anwar sebagai pengkhianat bangsa.

:Berikutan laporan muka depan sebuah akhbar, kemudiannya Anwar yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) menghantar notis tuntutan maaf dan ganti rugi RM100 juta.

Timbalan Perdana Menteri kemudiannya menjelaskan bahawa beliau tidak akan memohon maaf kepada :Anwar yang mahukan beliau menarik balik kenyataan yang dibuat semasa merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Sri Gading di Batu Pahat, Johor itu.

Mengenai pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, katanya, ia menjadi pengukur sejauh mana kejayaan 'taktik kotor' UMNO dan BN yang selalu digunakan terhadap lawannya.

"Selepas pilihan raya kecil Manek Urai, UMNO kembali sombong seperti dulu; mereka yakin ada peluang dan ada 'formula Manek Urai'. Kita harap pengundi menolak mereka," katanya.

sinarharian


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive