Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Ogos 30, 2009

Harapan Rakyat Kepada Kerajaan Kedah



Arak berleluasa di Kedah

Oleh Rizal Saad

Saya merupakan penyokong Umno yang mengundi PAS pada pilihan raya umum 2008 atas sebab yang satu - kecewa dengan masalah sosial di kalangan masyarakat Islam yang majoritinya berbangsa Melayu.

Dengan mengundi PAS, saya harapkan masalah sosial seperti meminum arak, berjudi, penzinaan dan sebagainya akan dapat dibanteras di Negeri Kedah.

Walaupun tidak berjaya 100% cukuplah sekadar 80%. Itu dikira cukup baik berbanding semasa era pemerintahan Umno yang seolah memandang sepi masalah ini.

Harapan kepada parti Islam ini cukup besar.Walau bagaimanapun, kekecewaan diri masih sama seperti dulu. Arak masih dijual secara terbuka terutama di premis-premis 24 jam.

Keadaan di pulau peranginan Langkawi bertambah kritikal dengan muda-mudi Melayu Islam di bawah umur pun ada yang sudah meminum arak. Kesan akibat meminum arak ini pasti telah semua maklum.

Saya mencabar para barisan pimpinan PAS negeri Kedah supaya menyamar dan memasuki kelab-kelab malam, dangdut, dan disko yang terdapat di Langkawi. Sila saksikan sendiri apa yang anak-anak Melayu Islam ini lakukan.

Jika pemimpin Umno dulu tidak melakukan perkara seperti ini, sila pemimpin PAS membuka jalan untuk memulakannya.

Jangan pula nanti para pemimpin ini memberi alasan yang negeri lain pun mempunyai masalah yang sama. Mungkin masalah ini sama tapi pendekatan penguatkuasaannya pasti berbeza.

Saya percaya negeri Kedah yang diperintah oleh PAS pasti lebih agresif dalam isu 'amal makruf nahi mungkar'.

Harapan saya adalah supaya para pemimpin parti Islam ini tidak abaikan amanah para pengundi yang mengundi PAS pada pilihan raya umum yang lalu.

detikdaily



E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive