Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Ogos 30, 2009

KEDAI MEE SEDAP PORT KAKI PONTENG POSA


Masjid AsSalam Batu Rakit


’Kedai Mee Sedap’ Batu Rakit Jual Makanan Kepada Orang Islam Sejak Jam 11 Pagi

SETIU – Agak memalukan apabila ada orang Islam bukan sahaja tidak berpuasa, bahkan bebas membeli makanan dan minuman disiang hari dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Exco Agama di negeri ini.

Sebuah kedai bukan Islam yang dikenali dengan gelaran ’kedai mee sedap’, terletak berhadapan Masjid AsSalam Batu Rakit, tanpa segan silu menjual makanan kepada orang Islam sejak jam 11.30 pagi lagi.

Malah sebuah akhbar tempatan melaporkan kedai tersebut turut menjadi tumpuan ’kaki ponteng puasa’ dari luar kawasan berkenaan.

Setiausaha Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung (JKKK) Pantai Batu Rakit, Zainaldin Ismail, 36, ketika dihubungi mengaku mengetahui tentang aktiviti kedai tersebut menjual makanan kepada umat Islam di bulan Ramadhan bermula sejak tahun lalu.

Mengulas isu berkenaan beliau berkata, pihak berkuasa perlu memandang serius masalah ini.

”Sepatutnya pihak berkuasa melancarkan operasi di semua kedai makan yang dikenal pasti menjadi tumpuan umat Islam membeli makanan secara terbuka,

”peniaga makanan bukan Islam pula sepatutnya memberikan kerjasama dengan mematuhi peraturan dan tidak menjual makanan dan minuman kepada umat Islam lebih-lebih lagi secara terbuka pada bulan Ramadan ini.”katanya

Menurutnya JKKK tidak ada kuasa untuk mengambil tindakan kerana kuasa yang diperuntukkan adalah terhad.

Sementara itu, salah seorang ’kaki ponteng puasa’ ditemui berkata, pelanggan beragama Islam boleh membeli makanan dengan mudah di premis tersebut termasuk ’membuat panggilan telefon’,menghubungi mereka terlebih dahulu sebelum datang mengambilnya kemudian.

BO

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive