Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Jun 04, 2010

Pemimpin Umno-BN jelas 'double standard' terhadap Hamas dan perjuangan


UMMAT Islam wajar memberi sokongan kepada gerakan Islam atau parti Islam yang jelas berpendirian menyokong perjuangan rakyat Palestin hari ini. "Kita (PAS) hendak supaya hubungan persaudaraan Islam diperkuatkan dan orang Islam kena beri sokongan kepada gerakan Islam, parti Islam yang jelas menyokong perjuangan rakyat Palestin.

"Sedangkan Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak jelas sikap mereka. 'Double Standard' iaitu ketika Mahmood Abas dari Parti Fatah memerintah Palestin, mereka (Malaysia) bersama dengan Mahmood Abas dan Parti Fatah.


Tetapi, apabila Parti Hamas memenangi pilihan raya di Palestin. Mereka (pemimpin Umno-BN) mengambil sikap tidak menyokong Hamas tetapi terus mengambil sikap menyokong Fatah yang kalah pilihan raya," jelas AJK PAS Pusat, Dato' Ustaz Abu Bakar Chik.

Bahkan, katanya kerjasama kerajaan dengan sebuah Syarikat Yahudi APCO Worldwere merupakan bukti jelas bahawa Malaysia sekarang telah 'diresapi' oleh Yahudi. Menurutnya, agen Yahudi telah berada dalam kerajaan serta menguasai pemerintahan dan pentadbiran Negara ini. Malaysia tidak boleh membersihkan nama baik tersebut melainkan segera membuat pendirian memutuskan hubungan dengan Syarikat APCO.

"Di Malaysia, yang mewakili puak Amerika dan Yahudi adalah dari kumpulan Palestine Liberation Organization (PLO). Sepatutnya, kedutaan PLO tidak boleh berada di Malaysia dan perlu diganti dengan wakil kerajaan Hamas. Barulah, menampakkan Malaysia mengiktiraf kerajaan yang memenangi pilihan raya di Palestin iaitu Hamas," ujarnya.

detikdaily


Share
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive