Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Julai 12, 2010

12 tukang urut warga China ditangkap

11/07/2010

KUALA TERENGGANU - Seramai 12 orang tukang urut warga China yang dipercayai menyalahgunakan pas lawatan sosial mereka dengan bekerja di sebuah pusat refleksologi dan fisioterapi di Jalan Kampung Dalam ditahan di sini malam tadi.

Turut ditahan oleh pasukan Polis Bukit Aman Cawangan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian atau D7 dalam serbuan 10 malam itu ialah seorang lelaki warga China, dua lelaki pekerja tempatan dan empat orang pelanggan.

Ketua operasi, Cif Inspektor, Badrul Hisham Bakri berkata, premis berkenaan telah beberapa kali diserbu, namun pemiliknya tidak serik dan masih meneruskan operasi mereka.

"Kali terakhir premis ini diserbu ialah bulan lepas namun pemiliknya masih terus mengupah warga asing menjalankan operasi pusat urut ini," katanya.

Premis tiga tingkat itu telah beroperasi sejak dua tahun lalu di mana bahagian atas bangunannya telah diubah suai untuk dijadikan tempat penginapan manakala di bahagian bawah menyediakan pusat perkhidmatan mengurut.

Badrul berkata, lapan dari wanita China itu ditahan mengikut Seksyen 39 (b)Peraturan-peraturan Imigresen 1953 manakala empat lagi termasuk yang lelakinya di bawah Akta 6(1) (c) akta yang sama kerana tidak memiliki sebarang dokumen perjalanan. - Bernama


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive