Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Julai 13, 2010

Suara Keadilan: KDN Cipta Alasan Remeh,Bodoh


Suara Keadilan mempertikaikan tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang membuat laporan polis meminta akhbar rasmi PKR itu disiasat bawah akta rahsia rasmi (OSA).

Mempertahankan tindakannya, Ketua Pengarang Suara Keadilan Dzulkarnain Taib berkata pihaknya menyiarkan semula surat tunjuk sebab daripada KDN dalam akhbar barunya Keadilan kerana ia "tidak mempunyai apa-apa rahsia pun".

"Saya ingatkan KDN, jangan cuba cipta alasan yang remeh- temeh terhadap kita. Cukuplah. Sebagai sebuah parti politik yang berdaftar, kita berhak menerbitkan akhbar kita sendiri.

"Janganlah cipta alasan bodoh," katanya ketika diminta mengulas laporan polis kementerian itu kepada Keadilan malam tadi.

KDN dilaporkan membuat satu laporan polis meminta Suara Keadilan disiasat bawah akta kontroversi OSA kerana menerbitkan surat bertanda "Sulit" di muka hadapan akhbar terbarunya itu.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Dzulkarnain berkata, pihaknya akan berbincang dengan peguam mereka Shamsul Iskandar Md Akin berhubung tindakan lanjut bagi menangani tindakan terbaru KDN itu.

"Kita rujuk peguam dulu," katanya.

Sementara itu Dzulkarnain juga memberitahu, semalam pihaknya telah menjawab satu lagi surat daripada KDN yang tidak berpuas hati dengan pihaknya.

Katanya, selepas menjawab surat tunjuk sebab pertama bertarikh 28 Julai, KDN menghantar satu lagi surat kepada Suara Keadilan yang memaklumkan tidak berpuas hati dengan penjelasan itu pada 2 Julai.

Selepas pihaknya tidak menjawab surat tersebut, tambahnya, KDN menghantar surat ketiga pada 9 Julai.

"Kita jawab (yang terbaru) semalam. Sebelum ini mereka hantar surat dan kata tidak puas hati sahaja. Kita (sebelum ini) anggap itu sebagai makluman (semata-mata)," katanya.

Malaysiakini sedang mendapatkan reaksi daripada KDN berhubung tindakan terbaru mereka kepada akhbar itu.-malaysiakini/tvs


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive