Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Julai 16, 2010

Video seks peterporn bertambah panas


Video seks: Polis tahan Luna Maya

JAKARTA, 15 Julai – Aktres dan model Luna Maya telah ditahan polis malam tadi atas alasan “tidak bekerjasama” dalam siasatan pihak berkuasa yang menyiasat kes rakaman adegan seks Peterpan yang tersebar luas sejak awal bulan lalu.

Jurucakap polis kebangsaan Komisioner Marwoto Soeto mengesahkan yang Luna Maya telah ditahan secara formal malam tadi.

“(Luna) telah ditahan kerana tidak bekerjasama ketika siasatan,” kata Marwoto dipetik Jakarta Globe sambil menambah, dia ditahan di bawah Akta Antibahan Lucah dan Kanun Jenayah.

Marwoto berkata Cut Tari tidak ditahan kerana memberikan kerjasama kepada polis.

Laporan Selasa lalu menyebut polis Indonesia akan melanjutkan tahanan anggota utama kumpulan Peterpan, Nazriel “Ariel” Irham manakala teman wanitanya, Cut Tari yang Ahad lalu membuat pengakuan terbuka dialah wanita dalam rakaman video, juga mungkin ditahan.

Ariel, suspek dalam skandal video seks membabitkan akstres Luna Maya dan pengacara Cut Tari, kini ditahan polis di bawah undang-undang Informasi dan Transaksi Elektronik dan Antibahan Lucah 2008 dan juga kanun jenayah melibatkan perbuatan tidak senonoh.

Marwoto berkata pihaknya juga bercadang untuk menahan Cut Tari, yang bersama Luna Maya kini dianggap sebagai suspek tetapi belum ditahan oleh polis kerana telah memberi kerjasama dan disebut sebagai “mangsa” tindakan Ariel.

“Tidak mustahil Cut Tari diletakkan di bawah tahanan rumah atau tahanan metro,” kata Marwoto.

Minggu lalu, polis telah menamakan Luna Maya dan Cut Tari sebagai suspek sehari selepas mereka memohon maaf kepada peminat dan anggota keluarga mereka.

Polis sehingga kini telah menetapkan 12 orang sebagai suspek dalam kes itu. - MI

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive