Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Disember 08, 2010

Adakah Menteri Solat Dulu Sebelum 4 Dalam 1?

Di Iran, sebelum sesuatu polisi disaran, dibahas atau diundi; ahli-ahli parlimennya akan bersolat hajat dulu. Kadang di ruang parlimen itu sendiri. Sebelum ini saya pun telah menulis perihal Dr Ahmadinejad yang melakukan istikharah sebelum membuat apa-apa keputusan untuk rakyatnya (klik sini), malah bersolat hajat dalam terowong kenderaan yang bakal dibuka sebelum hari perasmiannya (klik sini).

Di negara kita, bukan sahaja tiada istikharah agaknya, solat hajat pun belum tentu. Yang ada ialah sikap mungkir janji lantas harga barang naik lipat kali ganda, 4 dalam 1. Bulan November lalu ada satu janji dibuat, bulan Disember ini janji itu dicabul (klik sini).

Tanpa rasa bersalah pengumuman 4 in 1 yang disenyapkan oleh media perdana ini dilapik dengan kata-kata "...langkah tersebut akan dapat diterima dan difahami oleh rakyat..." (klik sini)

Nah, anda sebagai rakyat adakah anda memahaminya?

* Bandingkan ahli parlimen kita dengan ahli parlimen di Iran, meski mereka syiah dan sesat lalu 'masuk neraka kelak', mereka jauh lebih menepati agama.


Wahai, jika kalian mahu dihormati dan diundi lagi; maka benar-benarlah mendahulukan rakyat.




tehranifaisal

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

4 ulasan:

  1. YA ALLAH KNAPE PEMIMPIN MALAYSIA TAK MACAM NIE???YG ADA PERSAMAAN SEPERTI NIE PUN DALAM PAS DAN INSYALLAH DALAM PAKATAN SIKIT HARI LAGI JIKA DIZINKAN KAN ALLAH....YG ADA CIUM BODEK ,CIUM ADA MAKNA DGN CIUM YG TERANGSANG NAK MEMANTATLA TUU AJE... BUDAK SENTUL

    BalasPadam
  2. MENTERI DULU SOLAT..menteri sekarang kencing pun tak basuh..mana nak solat..ha ha ha

    BalasPadam
  3. Tidak semua sembahyang itu betul walaupun nmpak betul disisi manusia.Jangan anda tertipu dengan orang2 yg bersolat!Orang yg benar2 dikatakan solat ialah mereka yg menyembah Tuhan ZAHIR dan BATIN.Bukan semata gerak rukun 13 saja!LAHIR MANUSIA LAHIR SEMBAHYANG.hanya 2 rakaat sembahyang yg sampai kepada Allah SWT.manakah dikatakan 2 rakaat itu,kalau betul sembahyang anda sampai kepada Allah SWT.

    BalasPadam
  4. tanpanama; siapa pula kita untuk menilai betul atau tidak, diterima atau tidak solat seseorang itu?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive