Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Disember 02, 2010

Kenapa Kau Tak Suka Rosmah Mansor?





Jika aku ditanya soalan di atas,terus terang aku mengatakan,aku tak tau kenapa.Tapi bila kita tengok muka Rosmah Mansor,aku akan dapat vibe seakan-akan



a. watak mak jahat dalam drama Melayu

b. mak tiri Cinderella

c. mak tiri Bawang Putih



Satu benda yang aku paling tak suka adalah,dia jarang tersenyum kecuali depan kamera.Asal ada kamera,dia akan senyum,asal ada photgrapher dia sengih.Tapi 90% muka dia akan sentiasa masam.



Aku pernah face to face dengan Rosmah dua kali aje itupun sebab dia datang event ofis aku.2-2 time tu aku sedaya upaya senyum kat dia.Langsung tak senyum balik!Najib?Najib nampak peramah,agak mudah didekati.Rosmah?Sila tengok 3 point aku di atas.Apatah lagi pulak bila dicomparekan Rosmah dengan Siti Hasmah.Aku tak hidup zaman Rahman,Abdul Razak atau Hussein Onn jadi aku tak tau isteri diorang macam mana.



Aku rasa perunding imej Rosmah ni tau dan sedar yang persepsi imej Rosmah kepada orang ramai adalah sedemikian sebab itu Rosmah melibatkan diri dalam hal-hal kebajikan kanak-kanak agar menonjolkan sifat keibuan dia tapi....



Cuba baca ini,



Segalanya bermula pada suatu hari, hampir tiga tahun yang lalu, apabila peningkatan kadar jenayah dan masalah sosial menjadi semakin ketara di Negara ini. Datin Paduka Seri Rosmah cuba memikirkan jalan penyelesaian kepada masalah-masalah itu.Pada pandangan bekas pelajar jurusan sosiologi ini, semestinya masalah berkenaan berakar daripada didikan semasa usia kanak-kanak.Kerana begitu ‘terganggu’, beliau tidak boleh berhenti memikirkan bahawa ada sesuatu yang tidak kena. Barangkali ada sesuatu yang hilang semasa dalam proses membesar.Itulah yang membawa kepada tercetus idea untuk pelaksanaan Program Asuhan dan Didikan Awal Kanak-kanak PERMATA.(aku ambik dr website PERMATA)



COME ON!Gua paling kelakar baca ayat ni....Datin Paduka Seri Rosmah cuba memikirkan jalan penyelesaian kepada masalah-masalah itu....dan sapa yang buat karangan tu?Budak-budak yang join PERMATA ke?Hehehe...



Aku rasa apa orang paling tak suka pasal Rosmah...adalah sebab dia cuba menonjolkan diri dia sebanyak mungkin.Jadi,kepada mereka2 yang nak repair imej Rosmah Mansor,cara dia senang aje. Sorok Rosmah daripada pandangan umum dan pastikan Najib Razak nampak lagi berkaliber berbanding Rosmah.Setakat ni?Jujur aku katakan,walaupun ramai yang buat kelakar pasal benda ni,pandangan aku,Rosmah memang nampak ada influence kepada sesetengah keputusan Kerajaan.Come on!RM111 juta untuk PERMATA!



Ada pepatah Kapitalis mengatakan,di belakang setiap lelaki yang berjaya,pasti ada seorang wanita dibelakangnya.Dalam bab ni,please....sorok Rosmah di belakang Najib sedaya upaya yang mampu.



Jadi,berbalik kepada soalan asal;

Kenapa Kau Tak Suka Rosmah Mansor?



cursingmalay.blogspot.com

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

2 ulasan:

  1. Tanpa Nama2/12/10 2:35 PG

    kira ok engkau masih mampu tengok muka prasan cantek tu..aku,langsung tak mampu..semacam ada2 jer kuasa yg tarik muka aku supaya jgn pandang muka tu...huhuhu...siaann

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama2/12/10 3:22 PG

    Aku teka je lah...

    Banyak cekedi-muka tak seri. Mati tak mekap cukup ngeri.

    Laki bini sama jer.Politik laaa...PERMATA tu ntahkan merangkap auto teller.

    Nyumbang secara peribadi sana sini banyak ooooo. Cukup ke gaji bersih dan halal yang bukan sumbangan dari pihak lain dan dibin kan nama sendiri nak cover?

    Ntah la cuma cuba merasionalkan...aku orang kampun....skolah tak tinggi, ko tak caya pun kira patut la.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive