Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Disember 07, 2010

MB Selangor : Media Utama Dibidas Enggan Iklan Kandungan Memo Air


SHAH ALAM 6 DIS : Sistem keterbukaan yang diamalkan oleh kerajaan negeri Selangor ternyata tidak diterima oleh media-media cetak utama tegas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Beliau merujuk kepada tawaran untuk mengiklankan isi kandungan memorandum kembalikan hak air kepada rakyat yang dihantar kepada Yang di-Pertuan Agong semalam yang ditolak tanpa memberi penjelasan yang munasabah walaupun kerajaan negeri sanggup membayarnya.

Tawaran itu dibuat supaya rakyat diberi peluang untuk membuat pilihan dalam menilai isi kandungan memorandum tersebut disamping memahami tujuan kerajaan membuat memorandum tersebut yang untuk memperjuangkan hak-hak rakyat dan bukan demi kepentingan politik.

"Kita rasa memorandum itu perlu difahami oleh rakyat dan kita cuba supaya tidak membebankan surat-surat khabar, kita cuba membeli ruang iklan untuk menerbitkan memorandum tersebut, malangnya dia tidak diterima oleh syarikat-syarikat surat khabar utama atas alasan yang tidak diberikan," katanya.

Tan Sri Khalid berkata demikian ketika sidang media selepas menghadiri perhimpunan bulanan jabatan kerajaan Negeri Selangor di sini hari ini.

Beliau turut menegaskan perlu ada kebebasan maklumat dalam sesebuah negara dan memberi peluang kepada kerajaan negeri dalam menyalurkan maklumat-maklumat kepada rakyat.

tvs

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive