Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Disember 09, 2010

Nak kurang penyeludupan ,rakyat menanggung akibatnya


Awang Adek berkata aktiviti penyeludupan menyebabkan kerajaan terpaksa menanggung kerugian besar manakala pihak yang tidak bertanggungjawab pula mengaut keuntungan berganda kerana harga bahan berkenaan adalah tinggi di negara jiran.

Dengan kenyataan begitu menyebabkan rakyat merasakan adakah beliau ini layak atau tidak bergelar Menteri sedangkan apa yang difikirkan hanyalah untuk menyusahkan rakyat dan bukannya untuk membantu meringankan beban rakyat. Oleh kerana aktiviti penyeludupan berlaku disempadan negara maka harga minyak Ron 95 telah dinaikkan kerana subsidinya telah dikurangkan. Jadi apa guna kerajaan membayar gaji penguatkuasa dan polis serta yang bertanggungjawap untuk memastikan penyeludupan tidak berlaku, Bukankah mereka ini telah dibayar gaji dengan menggunakan duit rakyat dan oleh kerana kegagalan mereka ini maka rakyat kena tanggung lagi dengan kenaikan harga minyak petro dan juga barangan lain.

Dimanakah kebijakan seorang menteri untuk memikirkan cara lain untuk membasmi penyeludupan selain daripada membebankan rakyat. Adakah perlu kita meletakkan semua rakyat yang tinggal disempadan untuk memerhatikan mereka yang ingin cuba melakukan penyeludupan minyak dan dibayar gaji agar mereka dapat melakukan kerja penguatkuasa dengan lebih baik lagi, ataupun membuat pagar yang panjang disemua sempadan agar tidak ada lagi penyeludupan ,ataupun menambah seramai mungkin penguatkuasa agar tidak ada yang cuba makan rasuah dan melepaskan penyeludup.

Sedangkan apa yang dikatakan oleh Awang Adek sedikit pun tidak boleh diterima dan penjelasan yang agak tipis dan selalu digunakan apabila minyak petro naik. Sebenarnya apa yang dirancang oleh BN adalah untuk mengurangkan kembali harga minyak apabila menjelang PRU ke 13 nanti dan ini akan menyebabkan rakyat berfikir yang mereka lah yang terbaik kerana sanggup menurunkan harga minyak petro. Inilah gimik politik yang sedang dan akan dimainkan oleh Umno untuk menipu rakyat sebenarnya.

tanganlari72


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive