Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Jun 29, 2011

Baca ni kalau nak kenai pengkhianat... kah!kah!kah!



Kerajaan sesebuah negara tu boleh diibaratkan macam sekumpulan bijak pandai yang duduk ditempat tinggi. Lagi tinggi depa dok, lagi terang la dunia depa pandang. Rakyat pulak boleh diibaratkan orang ramai yang tak terpilih dan duduk dibawah. Jadi depa tak nampak apa yang jadi kat ataih tapi orang ataih jelaih nampak apa yang jadi kat bawah. Sepatutnya la kan...

Tapi bila NGO Bersih buat tuntutan 8 perkara sejak 2008 dulu lagi, awat yang kerajaan tak bagi? Jangan salah paham, depa bukan tak nampak tapi depa buat buat tak nampak. Lalu terbitlah tuduhan dari TPiem bangsa Umno si Muhyiddin Yasin yang mengatakan penganjur Bersih khianat perjuangan rakyat. Betoi ka depa ni khianat dan hangpa tu dak? Persoalannya siapakah pengkhianat sebenaq?

TPiem Umno mau dok ingat yang menganggotai penganjur Bersih bukan mereka mereka yang bodoh dan boleh dicucuk hidung oleh mana-mana pihak. Kalau depa mau cari jalan selamat dan selesa lebih baik depa menyertai Perkasa dan Pemuda Umno yang sentiasa mendapat perlindungan dan kekebalan daripada pihak pemerintah. Kalau nak kira dari segi cerdik depa, tak leh cari makan la Berahim Ali ngan si KJ tuh... kahkahkah...

Salah tang mana bila dah rakyat bangkit tuntut pilihanraya yang adil seperti penggunaan dakwat, menghapuskan undi pos? Awat kerajaan main aci menyorok pulak? Susah sangatkah nak buat. Kalau dah hangpa tak reti sangat, turun la... bagi Mat Sabu pulak yang pi ajaq hangpa camana cara nak perintah negara... kahkahkah... Tapi kalau dah Umno / BN masih tak bersedia nak terima tuntutan rakyat, maka sahlah kerajaan BN yang khianat kepada rakyat.

Sepatutnya hangpa sebagai kerajaan yang dok di tempat tinggi dah matang nak tingkatkan ketelusan perjalanan pilihanraya. Bila dah hangpa tengok rakyat berarak masa Bersih 10 November 2007 lalu, hangpa kena sedaq dah, banyak yang hangpa buat tak betoi dan kantoi. Jadi dok nganga apa lagi, mau dok perbetoi laa...

Sapa yang betoinya khianat sejak amaran awai rakyat 4 tahun yang lepaih?

shalehudin.blogspot.com


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive