Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Jun 26, 2011

JANGAN KASI POTONG STIM LA

DEY MACHA!!!
BELIA LA NI BUKAN MACAM ZAMAN HANG DULU
BELIA LA NI DAH PANDAI BERPIKIAQ
BELIA LA NI ADA TELOQ,SEMUA BERANI
KAH! KAH! KAH!

ORANG NAK BERDEMO UNTUK DEMOKRASI
BUKAN NAK BUAT KACAU BILAU
JANGANLAH DOK PERBODOHKAN BELIA
BERAHIM GELI BOLEHLA HANG NAK KLENTONG
KAH! KAH! KAH!

JANGAN KASI POTONG STIM LA
ORANG NAK BERDEMO,HANG AJAK PI BERDIALOG
LAIN LA KALAU HANG BOLEH CUCUK HIDUNG BELIA
HERET DEPA BAWA PI BERDIALOG
KAH! KAH! KAH!



WAY undang belia dialog, larang demo


Presiden Perhimpunan Belia Sedunia (WAY), Datuk Idris Haron menasihati golongan belia supaya jangan "membuang masa" menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 yang diatur pada 9 Julai ini.

Sambil menganggap ia perhimpunan haram, beliau berkata, kaum belia perlu sedar terhadap kewujudan pihak tertentu yang mahu mengeksploitasikan peranan mereka demi mencapai kepentingan pihak tertentu.

Jelasnya, sekiranya belia tetap berminat berhimpun, pihaknya menyarankan supaya mengikuti program Dialog Antarabangsa Belia Melaka anjuran WAY pada 26 hingga 29 Jun ini di Everly Resort Tanjung Kling, Melaka terlebih dahulu.

Ini kerana, katanya, antara objektif dialog kali ke-11 itu adalah untuk menyedarkan belia tentang usaha pihak terbabit yang sengaja mahu memperalatkan golongan belia demi kepentingan agenda mereka.

"Belia tidak seharusnya melepaskan peluang menyertai dialog tersebut kerana melaluinya, belia diberi kesedaran tentang hak dan peranan mereka dalam pembangunan negara selain penyalahgunaan tenaga belia untuk tujuan tertentu.

"Dialog kali ini membawa tema 'Membentuk Generasi Usahawan Masa Hadapan' namun ia turut mengandungi perbincangan secara global tentang penyalahgunaan kuasa pihak tertentu ke atas belia bagi mencapai kepentingan pihak tertentu," katanya.

Idris yang juga ahli parlimen Tangga Batu berkata, dialog tersebut amat bertepatan dengan perkembangan isu semasa yang sedang melanda negara pada masa ini terutama penganjuran demontrasi BERSIH 2.0 yang akan diadakan.

"Perhimpunan ini nyata bakal menggalak kekacauan dan bakal mewujudkan keadaan huru-hara dan penganjurannya turut dikutuk pimpinan antarabangsa.

"Kepada belia, tak perlu buang masa anda menyertai perhimpunan haram itu lebih baik anda sertai dialog ini kerana ia mendidik belia untuk menjadi usahawan pada masa depan," katanya.-MK


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive