Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Jun 20, 2011

PEDULIKAN KIMMA, BERSIH BUKAN PERSATUAN MAMAK


Oleh: WFAUZDIN NS
PRESIDEN KIMMA, Datuk Syed Ibrahim yang baru dilantik menjadi Senator semalam menggesa agar Sultan Perak menarik balik gelaran Datuk yang dimiliki oleh Pengerusi Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil, Datuk S. Ambiga. Sifat dengki dan busuk hati Presiden Kongress India Muslim Malaysia ini menunjukkan betapa bacul dan dayusnya beliau yang takut menghadapi kebenaran.

Setelah dilantik menjadi Senator beliau semakin kuat `mengipas' kerajaan Umno/Bn. Sebelum ini beliau melakukan fitnah besar terhadap Pembangkang apabila mendakwa beliau diupah jutaan ringgit untuk menyokong Pembangkang. Sekali lagi kita mahu memberitahu beliau bahawa kita tidak perlukan `mamak pengipas' untuk berjuang bersama rakyat. Standard beliau hanya sebagai penebar roti canai sahaja dan tidak lebih dari itu.

Saya sokong 110 peratus kita memboikot semua restoren yang berdaftar di bawah KIMMA ini kerana sikap busuk hati dan dengki Presiden mereka. Datuk Syed Ibrahim sangka hanya beliau seorang sahaja yang layak mendapat gelaran Datuk, sedangkan orang lain tidak layak. Apa jasa beliau kepada rakyat? Kita cabar beliau memasuki pilihanraya umum akan datang dan bertanding di P.Pinang di mana terdapat ramai pengundi dari kaum seperti beliau. Di situ kita akan lihat sejauh mana hebatnya Syed Ibrahim ini.

Hanya kerana BERSIH ingin mengadakan perhimpunan aman menuntut pemulihan sistem pilihanraya di negara ini, maka KIMMA mendesak agar gelaran Datuk kepada Pengerusi BERSIH ini ditarik balik. Tiada cara lainkah untuk KIMMA mengampu kerajaan? Mengapa KIMMA tidak mahu mencadangkan agar diadakan forum atau debat terbuka dengan BERSIH untuk menunjukkan beliau benar-benar hebat? Mengapa mahu gunakan pengaruhnya untuk menjatuhkan atau menganiayai orang lain?

Sekali lagi, mari kita perhebatkan kempen boikot restoren KIMMA sehingga Presidennya sedar diri. Syed Ibrahim jangan ingat BERSIH ini adalah dari kumpulan India Muslim yang boleh beliau perbodohkan dengan jawatannya itu. Peduli apa dengan KIMMA kerana puak ini pun mencari makan di negara kita./wfauzdin.blogspot.com


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive