Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Jun 27, 2011

Tuntutan Bersih 2.0: SPR Pernah Tipu Rakyat


Dewan Pemuda PAS Pusat (Malaysia) ingin menyingkat kembali pembelian dakwat kekal oleh Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) pada tahun 2008 yang menelan belanja RM3 Juta yang tidak digunakan dengan pelbagai alasan sama ada daripada pihak Kerajaan Barisan Nasional (BN) atau daripada pihak SPR yang mengatakan bahawa Kabinet tidak bersetuju penggunaan dakwat kekal tersebut dan pihak SPR berkuasa untuk tidak meneruskan penggunaan dakwat kekal tersebut walaupun telah membelinya.


Persoalan yang ada ketika itu, siapakah telah menipu di dalam perkara ini? Jika pihak kerajaan mengatakan bahawa pihak yang berkuasa menjalankan sistem pilihanraya di dalam Negara kita, ini bermakna dalam rekod kita bahawa SPR pernah menipu rakyat ketika itu.

Adakah dengan membatalkan Himpunan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH) 2.0 pada 2 Julai ini bahawa semua tuntutan BERSIH akan ditunaikan dan tiada penipuan akan berlaku lagi?

Adakah janji SPR tersebut boleh diterima pakai oleh rakyat kerana rekod sedia ada SPR pernah tercalar berikutan menafikan hak rakyat dan membazir wang rakyat?

Kami ragu akan keikhlasan SPR kerana perilaku mereka hanya ingin memastikan BN terus berkuasa dengan cara kotor dan jelas apa yang berlaku di negeri Perak telah mencalar demokrasi dalam Negara kita. Sudah tentu rakyat kurang yakin akan krebiliti SPR yang mengambarkan terlalu banyak keraguan yang masih tidak meyakinkan rakyat untuk menerimanya.

RAJA AHMAD AL-HISS
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Malaysia.

DD

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive