Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, April 07, 2009

BUKIT SELAMBAU : BUKIT GANTANG : BATANG AI - Pastikan Pakatan Rakyat membelasah BN dengan 3-0



Pilihanraya kecil 2 Bukit 1 Batang bermula hari ini setelah ramai menunggu bagai nak rak lebih dua bulan.Semua ini gara-gara SPR yang menjadualkan 3 pilihanraya kecil ini secara serentak walaupun ada yang sepatutnya diadakan lebih awal.

Hari pengundian yang ditunggu-tunggu telahpun tiba bersama musim hujan yang berterusan.Jika memandu di lebuhraya dari KL ke Bukit Selambau, hujan itu akan mengekori kita sepanjang perjalanan.Hajat untuk memandu 180kmj meredah gelap malam terpaksa dilupakan ketika itu kerana jalan licin.Silap-silap kereta akan masuk ke dalam longkang ataupun longkang akan masuk ke dalam kereta,terutama di kawasan Behrang.

Walaubagaimanapun,para pengundi tidak boleh menggunakan alasan hujan sebagai asas untuk tidak pergi mengundi.Gunakanlah kuasa yang ada ditangan anda.Kuasa kepunyaan anda itu amat penting,jika tidak masakan calon BN di Bukit Gantang terpaksa memohon restu anda supaya mengundi mereka.Tapi anda jangan tertipu,restu apa yang mereka pohon itu.Mungkin anda boleh merestui projek mee segera yang BN hidangkan tapi untuk merestuinya dengan memangkah dacing jangan sekali.

BN sememangnya tiada isu terhadap PR.Lihatlah betapa terdesaknya mereka dengan Anwar.Media mereka seperti tv3 dan rtm terpaksa mengorek cerita Anwar di tahun 1995 ketika berucap sebagai Timbalan Perdana Menteri.Apa rasionalnya? tidakkah mereka tahu itu sejarah lama ketika Anwar berada di dalam kerajaaan.Sememangnyalah dia berkempen untuk kerajaan ketika itu.Keadaan telah berubah kini.Sedarkah mereka Hotel Ming Court di Jalan Ampang pun telah menjadi Hotel Corus.Jabatan Telekom (JT) pun boleh bertukar menjadi Telekom Malaysia dan terkini bertukar menjadi TM.Air sungai lagikan berubah,inikan pula manusia cuma BN saja yang tidak mahu berubah walaupun dikatakan telah melakukan perubahan.

Tindakkan media pembodek umno bn ini mengulangsiar ucapan Anwar pada tahun 1995 menunjukkan mereka amat mencemburui bakat Anwar.Mereka amat tidak senang dengan sokongan majoriti rakyat terhadapnya.Rakyat berduyun-duyun datang setiap kali Anwar menyampaikan ceramah.Itulah yang media umno bn takut sangat untuk menyiarkan ceramah terkini Anwar hinggakan mereka terpaksa kempunan kerana hanya berani menyiarkan ceramah Anwar pada tahun 1995.

Peranan media pembodek ini dalam memburukkan pembangkang sedikit sebanyak akan memberi undi tambahan kepada pembangkang itu sendiri kerana rakyat yang muak dengan berita-berita berat sebelah akan memberi undi kesian kepada pembangkang.Rakyat muak kerana pembangkang hanya digambarkan sebagai penjahat manakala heronya yang baik adalah BN.Ceritanya adalah stereotaip setiap hari iaitu kebaikan BN saja ditonjolkan.

Berdasarkan senario politik semasa,keputusan pilihanraya ini akan lebih memihak kepada Pakatan Rakyat (PR).PR dijangka menang dengan majoriti lebih 2000 undi di Bukit Gantang manakala di Bukit Selambau PR dijangka menang dengan 1500 undi ke atas.Sementara itu perisik tidak bertauliah memberitahu beliau menjangkakan PR akan menang tipis di Batang Ai.

Jika mengikut statistik undian kebanyakan blog termasuk Biaqpila,keputusannya tetap memenangkan PR samada 2-1 atau 3-0.

Buat pengundi,cekalkan hati,sentiasa ingat anda TAK KELAPAQ PANGKAH BN.Pastikan Pakatan Rakyat membelasah BN dengan 3-0.


Biaqpila...apa ada hal.

description: pas,keadilan,umno,dsai,anwar,nizar,nik aziz,najib,zambry,ismail,umno,bn,pas,pkr,dap,bukit selambau,bukit gantang,batang ai,pilihanraya kecil,parlimen,dun,sg.petani,kedah,perak,sarawak,polis,fru
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive