Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, April 12, 2009

UMNO BN Palu Rentak Lama, Mainkan Isu Perkauman - Anwar





Ketua Umum Keadilan, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar kerajaan UMNO - Barisan Nasional yang sehingga kini masih memainkan sentimen perkauman untuk meraih sokongan rakyat.

Slogan yang dicanang BN bunyinya hebat, ‘Mohon Restu Rakyat’ kononnya mengutamakan suara rakyat tetapi ini jelas omongan kosong semata- mata.

Sebaliknya serangan saraf isu perkauman disemarakkan dalam kempen pilihan raya kecil baru-baru ini bertujuan mengikis kepercayaan rakyat terhadap Pakatan Rakyat.

“Bukan sahaja ugutan, tetapi suatu propaganda yang sangat bahaya dan sangat jahat setelah 51 tahun kita merdeka. Kita masih main sentimen kaum yang melampau.” ujar Datuk Seri Anwar.

Datuk Seri Anwar yakin agenda yang didokong gagasan Pakatan Rakyat makin diterima rakyat dan terbukti ideologi serta wawasannya realistik dan berpijak di bumi nyata.

Kemenangan calon Pakatan Rakyat di pilihan raya kecil kerusi Parlimen Bukit Gantang membuktikan rakyat sekali lagi memberi mandat kepada gagasan itu untuk memacu dan mengemudi perubahan yang di impikan mereka.

“Sebab Dun Perak very intelligent. Amat bijak. Berani. Dan Tun Perak yang selamatkan kerajaan Negeri Melaka. So, Datuk Seri Nizar is our model bendahara Negeri Perak. ”

Sementara itu, Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata kemenangan Pakatan Rakyat pada pilihanraya kecil itu adalah mesej yang jelas bahawa rakyat mahukan perubahan yang nyata, bukan sekadar janji politik untuk terus kekal berkuasa. “Kita nak hantar satu mesej yang jelas kepada PM yang baru bahawa rakyat perak tidak suka pada rampasan kuasa.” kata Datuk Seri Nizar.

Beliau berucap pada majlis ‘Malam Kembalikan Hak Rakyat’ yang dihadiri ribuan penyokong daripada pelbagai lapisan masyarakat.

Beliau yang juga Adun Pasir Panjang itu juga mendesak agar pembubaran dewan undangan negeri Perak diadakan secepat mungkin untuk menamatkan kemelut politik negeri itu yang sehingga kini tidak berkesudahan.

- tvantara
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive