Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Ogos 14, 2009

Anak mangsa seks bapa kandung


KUANTAN – Seorang lelaki, Aksan Amdad, 38, mengaku bersalah satu daripada lima pertuduhan merogol anak kandungnya menyebabkan gadis berusia 13 tahun ketika kejadian itu mengandung tujuh bulan.

Hakim, Hassan Abdul Ghani menjatuhkan hukuman 15 tahun penjara dan 10 sebatan berkuat kuasa serta-merta ke atas lelaki terbabit di Mahkamah Sesyen (1) Kuantan di sini, semalam.

Aksan yang berasal dari Filipina, melakukan kesalahan itu di rumahnya di Nombor 34, Lorong 4, Taman Balok Makmur kira-kira jam 1 pagi awal Disember tahun lalu ketika anaknya keluar daripada bilik air.

Lelaki itu memanggil anaknya sebaik keluar dari bilik air dan meminta gadis itu tidur di sebelahnya dan mengugut memukulnya sebelum merogolnya.

Aksan bagaimanapun merayu supaya hukuman diringankan kerana tiga anaknya masih bersekolah tetapi tidak tahu nasib ketiga-tiga anaknya yang masih kecil selain barangan di rumahnya juga tidak terjaga.

Berdasarkan fakta kes, Timbalan Pendakwaraya, Law Chin How berkata, pesalah melakukan jenayah serius membabitkan anak sendiri dan tidak boleh dikurangkan hukuman.

“Hukuman perlu dijatuhkan setimpal dengan kesalahan kerana kepentingan awam mengatasi kepentingan peribadi dan sekiranya hukuman ringan dikenakan, ia tidak menjadi pengajaran kepada masyarakat,” katanya.

Beliau berkata, dalam tempoh hamil, mangsa tetap dirogol tanpa kasihan sebanyak empat kali malah cuba membunuh diri dengan terjun ke dalam laut kerana trauma dengan kejadian yang berlaku ke atasnya.

“Mangsa mahu membunuh diri ketika mengandung enam bulan kerana trauma tetapi diselamatkan penduduk kampung,” katanya.

Sementara itu, sebelum hukuman dibacakan, Hassan berkata, tugas dan tanggungjawab bapa ialah melindungi anak-anak mereka tetapi Aksan bersikap di luar tabii kemanusiaan dengan melakukan sumbang mahram.

“Mahkamah tidak boleh bersimpati kerana kes sumbang mahram meningkat. Hukuman ini menyedarkan pesalah terbabit dan menghindarkan masyarakat daripada melakukan perkara sama.

“Tertuduh juga menyebabkan anaknya yang mengandung enam bulan nekad membunuh diri sedangkan anaknya masih muda dan sukar berpisah dengan mangsa,” katanya.

Mahkamah menetapkan perbicaraan semula pada 26 Oktober depan untuk didakwa atas empat pertuduhan yang lain.

sinarharian

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

2 ulasan:

  1. sial punya bapak..mampus lagi elok..masuk neraka jahanam lah ko..

    BalasPadam
  2. binawe betul bapak macam ni. x aman la ngko dunia dan akhirat.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive