Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Ogos 08, 2009

JENAZAH NOORDIN M.TOP TIBA DI HOSPITAL POLRI




Jenazah dibawa ke Hospital Polri.





DENSUS 88 mengepung hampir 18 jam sebelum berjaya menumpaskan suspek.


JAKARTA, KOMPAS.com - Setelah tiba sekitar pukul 16.50, Sabtu sore (8/8), jenazah yang diduga sebagai gembong teroris Noordin M Top sudah mulai diidentifikasi di RS Polri Kramat Jati, Jaktim. Menurut sumber Kompas.com, peti jenazah dari kayu telah dibuka. "Tim sudah mulai mengidentifikasi tadi. Tapi kita belum lihat jenazahnya," tutur sumber tersebut.

Pihak asing, termasuk juga polisi yang berjaga belum diperkenankan masuk ke dalam kamar mayat. Hanya tim Disater Victim Indentification (DVI), Pusat Laboratorium Forensik (Puslabfor) dan Indonesia Automatic Finger Print Identification System (Inafis) yang diperbolehkan masuk.

Ketika datang dengan ambulans polisi, kedatangan jenazah yang diduga Noordin M Top ini dikawal sangat ketat oleh pihak polisi dan Brimob dengan bersenjata lengkap. Sementara itu, di depan kamar mayat rumah sakit sudah dipenuhi manusia, tidak hanya para jurnalis yang ingin meliput tapi juga warga dan keluarga pasien yang menjalani rawat inap.

Sent from Indosat BlackBerry powered by Indosat


Suspek pengganas Noordin Mohammed Top dilaporkan terbunuh apabila pasukan polis tindakan khas DENSUS 88 menyerbu tempat penyembunyiannya di Jawa Tengah selepas mengepungnya selama 18 jam sejak semalam.

Stesen televisyen tempatan - Metro TV - berkata dia terbunuh dalam operasi tersebut, tetapi pihak polis belum mengesahkan laporan tersebut, dan hanya mereka mereka percaya Noordin adalah salah seorang daripada empat penghuni sebuah rumah yang diserbu di Jawa Tengah itu.

Wartawan AFP berkata, dia nampak sekurang-kurangnya tiga mayat dibawa keluar dari rumah tersebut dan pihak polis pula dilaporkan berjabat tangan sesama mereka meraikan kejayaan tersebut, apabila muncul dari rumah berkenaan selepas berjam-jam bertempur dan bunyi letupan.

Polis juga mengumumkan penangkapan lima orang yang dipercayai rakan Noordin dan kematian dua orang lagi yang dipercayai pengebom berani mati, dalam satu lagi serbuan di sebuah rumah di luar Jakarta.

Pasukan polis tersebut menyerbu ke tempat persembunyian itu di Jawa Tengah selepas mengepungnya sejak semalam, ekoran dua insiden pengeboman hotel di Jakarta bulan lalu yang mengorbankan tujuh orang.

Noordin yang dilahirkan di Malaysia dan berusia 40 tahun, dipercayai menjadi dalang serangan tersebut serta tiga insiden pengeboman berani mati terhadap sasaran rakyat Barat di Indonesia yang mengorbankan 40 orang dan beratus lagi cedera.

Polis mengepung rumah tersebut sejak petang semalam selepas menangkap dua orang dekat sebuah pasar yang dilaporkan bersaudara dengan penyewa rumah tersebut.

Serbuan tersebut merupakan kemuncak siri operasi dan penangkapan untuk mengesan Noordin - orang yang paling dikehendaki selepas serangan bom pada 17 Julai lalu di Hotel Marriot dan Ritz-Carlton.



E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive