Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Ogos 07, 2009

Nizar Zambry : ORANG MELAYU JUGAK TU...




Ada yang mempertikaikan,hanya Melayu yang ramai turun dalam himpunan Mansuhkan ISA sabtu lalu.Ada yang mengatakan mereka ini dipergunakan pihak-pihak tertentu.Benarkah bagai apa yang dikatakan itu? Ataupun sekadar kenyataan daripada puak-puak yang cemburu dengan kehadiran ramai orang Melayu dalam perhimpunan itu.Irihati dan ketakutan kerana mereka lihat orang melayu boleh bersatu tanpa menyertai pertubuhan melayu bersatu.Hinggakan ada yang sanggup mengeluarkan kata-kata kurang cerdik dan tanpa bukti kukuh.

Kenapa mereka sibuk mempertikaikan ramainya orang melayu menyertai himpunan tersebut.Kenapa mereka tidak mempertikaikan ramainya orang melayu yang pergi ke konsert Jomheboh,ramainya bangsa melayu dalam aktiviti mat rempit,ramainya melayu hisap dadah,ramainya anak-anak gadis melayu mengunjungi disko-disko setiap malam? Ini semua bukan melayu juga ke?

Tidak pula mereka mengatakan orang melayu yang pergi ke konsert-konsert dan disko-disko ini dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu.Adakah puak-puak ini hanya kenal orang melayu apabila ada kepentingan politik?

biaqpila.blogspot.com .....apa ada hal.

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

8 ulasan:

  1. Saya setuju dengan tulisan anda, mana ada cediakawan melayu yang mempertikaikan monopoli MELAYU didalam aktiviti yang berunsur negatif ini.Kebanyakan mereka ini adalah promoter kepada gejala-gejala tak berfaedah ini.Dihalalkan kerana kemajuan dan menjana ekonomi serta menggiatkan avtiviti pelancungan.

    BalasPadam
  2. Org melayu suka hiburan tton je TV3 suku,hari2 melalak berhibur,inilah seronok pemimpin dan mufti umno utk melalaikan org melayu yg bodoh lgi bangang,sedangkan pemimpin umno mengambil kesempatan kelalaiyan ini dia merompak wang rakyat,rasuah khir toyol,rogol,membunuh,fitnah.
    tanah2 melayu habis dijual kpd taukeh2 China,kes rogol,mencuri,hanya masalah kecil bg pemimpin umno sebab umno pun mencuri & merogol sama .Himpunan mansuhkan ISA d pandang serong oleh org melayu yg bodoh lagi bangang.Tok Guru org alim ulamak di pandang serong dianggap tak tamadun.Pembesar & hakim di pandang mulia pada hal merekalah yg merosakkan negara Malaysia.Celaka umno Pi jahamnanlah Pemimpin dan penyokong umno saitan.

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama7/8/09 11:46 PG

    bagus punya .

    BalasPadam
  4. dah ramai yang ditahan ISA adalah Melayu.. dan Islam melarang seseorang ditahan tanpa bicara.. maka sebab itulah ramai yang menyertai demo anti ISA adalah Melayu..

    BalasPadam
  5. Orang melayu menjadi bacul dan tertipu disebabkan oleh pemimpin melayu yang hipokrit dan rakus. Ini hakikat pada hari ini. Ramai pemimpin2 tertinggi melayu mengumpul kekayaan sekelip mata sehinggakan rumah kediaman semacam 'ISTANA RAJA'sedangkan rakyat melayu biasa ada yang makan siput babi, pucuk2 ubi,dan sebagainya seperti dalam rancangan TV 3 BERSAMAMU.Pemimpin melayulah yang menjahanamkan orang melayu sendiri!!!. TIDAK MUNGKIN pemimpin bukan melayu.

    BalasPadam
  6. Hairan? kenapa para pemimpin melayu tidak dapat mengurang atau menghapuskan gejala sosial dan kemiskinan orang melayu padahal mereka mempunyai kuasa dan jawatan tertinggi dalam pentadbiran negara?.Bukankah kementerian kewangan (perbandaharaan negara), Kem pembangunan masyarakat, kem. kemajaun luar bandar, Kem. ekonomi sosial dan pelbagai kem. lain di pegang oleh orang pemimpin melayu?. Kemana semua hasil wang peruntuhkan tersebut yang kononnya untuk membangunkan orang melayu?.

    BalasPadam
  7. salam..

    kepada abg biaqpi,

    ada entrie jahil terbaru tentang arak&judi di mazidul akmal sidek..

    komen sikit..

    ;)

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama7/8/09 3:36 PTG

    Inilah cara UMNO/BN mewujudkan lagi satu episod sifat perkauman mereka.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive