Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Ogos 17, 2009

Permatang Pasir kekal milik PAS | Nizar PRK




Politik Malaysia sedang pantas dilakar lanskapnya menuju ke suatu wajah baru. Akiteknya adalah rakyat Malaysia sendiri yang rata-rata muak dan bosan dengan oder politik lama yang didominasi BN.

Apakah rupa wajah baru itu nanti, belum dapat dipastikan secara tepat, yang nyatanya memang ia sedang ditukang ke arah suatu wajah yang sama-sekali baru dan berbeza. Apa pun yang jelasnya PAS merupakan suatu elemen penting dalam pembikinan wajah baru itu. PAS yang telah dewasa dan matang sepanjang lebih 50 tahun usia politiknya, hari ini dilihat memiliki kedudukan yang disegani dan dihormati masyarakat. Ia berjaya melahirkan kepimpinan yang berkualiti, berkaliber dan tidak mudah mengkhianati amanah rakyat.

PAS kini terbit sebagai satu-satunya parti politik yang dilihat mampu memunggah kredibiliti Umno dari sebuah parti eksklusif tempat bergantung orang Melayu, Bumiputera dan Islam. Masyarakat sedar yang penguasaan Umno itu kini semakin longgar dan PAS pula muncul sebagai payung baru tempat bernaung orang Melayu, Bumiputera dan Islam. Malah PAS semakin diiktiraf sebagai parti nasional yang disenangi oleh semua kaum dan agama.

Di Pulau Pinang panji-panji tunggal PAS terpacak megah di bumi Permatang Pasir. Kalau dahulu PAS bertahan sebagai sebuh parti pembangkang tetapi sejak 2008 lalu PAS adalah sebahagian dari kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang. Perkhidmatan dan jentera PAS serta inisiatif ADUN nya memang disenangi dan dihormati oleh masyarakat setempat termasuklah oleh lawan politik kerana PAS dapat terus bertahan di sana.

Oleh itu dalam pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir ini berdasarkan rekod PAS serta prinsip perjuangannya saya yakin rakyat Pulau Pinang di Permatang Pasir akan terus berdiri di belakang calon PAS, iaitu Ustaz Salleh Man yang jika menang akan mewakili PAS dalam kerajaan Pualau Pinang di sana.

Ini bukan waktu untuk mencuba-cuba dengan menaikkan calon pembangkang, inilah masanya untuk rakyat Pulau Pinang menyatakan pada dunia bahawa jasa dan tenagag PAS relevan dan terus mahu digunakan.

Rugilah jika dalam keadaan PAS sebagai sebahagian dari kerajaan negeri di Pulau Pinang tiba-tiba kita merobohkan benteng yang ada dan gantikan dengan calon pembangkang. Rugi orang Melayu, rugi masyarakat Bumiptera dan rugilah umat Islam di Pulau Mutiara ini.

Ustaz Salleh Man adalah pilihan terbaik buat rakyat Permatang Pasir, pastikan PAS terus kekal di sana insyallah.

n32


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive