Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Ogos 08, 2009

Surat palsu fitnah Pemuda PAS dan GMI tersebar di Masjid India


KUALA LUMPUR, 7 Ogos – Surat palsu bertujuan untuk memfitnah Pemuda PAS dan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) telah tersebar di sekitar Jalan Masjid India dan Jalan Tunku Abd Rahman. Surat palsu yang ditujukan kepada peniaga-peniaga di kawasan itu, menggunakan kepala surat Dewan Pemuda PAS Pusat yang palsu.
Isi kandungan surat tersebut antara lain menyatakan kesediaan pihak PAS dan GMI bertanggungjawab diatas kerugian yang dialami peniaga serta bersedia membuat bayaran ganti rugi.

Surat tersebut juga mempunyai tandatangan palsu Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nasrudin Hasan dan cop palsu Dewan Pemuda PAS. Walaubagaimanapun surat tersebut tersilap meletakkan nama jawatan Ustaz Nasrudin.





Turut dilampirkan bersama surat itu ialah borang tuntutan taksiran kerugian.

Setiausaha Pemuda PAS Pusat, Kamaruzaman Mohamad menerima surat tersebut daripada seorang peniaga yang menuntut ganti rugi.

Menurut Kamaruzaman surat tersebut telah diedarkan oleh mereka yang tidak dikenali.

Kamaruzaman yang juga timbalan pengerusi bagi Himpunan Mansuhkan ISA telah dihubungi oleh ramai peniaga lain disekitar Masjid India dan Jalan TAR bagi menuntut ganti rugi.

“Ramai yang menelefon saya bertanya bagaimana untuk memohon ganti rugi” kata Kamaruzaman

“Walaubagaimanapun, tidak kurang juga yang menelefon menyatakan kemarahan mereka kepada pihak polis kerana menyembur “water canon” dan menembak gas pemedih mata secara membabi buta” ujar beliau.

Selain itu Kamaruzaman berkata ada peniaga yang tidak puas hati dan bengang dengan tindakan polis mengarahkan premis perniagaan mereka ditutup.

Kamaruzaman memberitahu kepada peniaga supaya menuntut semua ganti rugi tersebut daripada pihak polis, kerana mereka yang menyebabkan kerugian tersebut.

“Sekiranya pihak polis tidak melepaskan gas pemedih mata dan water canon, mengarahkan kedai ditutup serta melakukan keganasan kepada peserta himpunan aman, peniaga tidak akan terjejas. Malah peniaga mungkin akan mendapat keuntungan yang lebih besar kerana kehadiran demonstran dari seluruh pelosok negara” tegas beliau.

dppwp


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
description:nizar,nizar,nizar,zambry,anwar,najib,umno,umno,umno,umno,manohara,altantuya,manek urai,teoh beng hock
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive